مسابقات قرآن امسال در ضعیف‌ترین سطح خود برگزار شد/ انتقاد از کاغذی شدن مسابقات
کد خبر: 3642317
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
هاشم‌زاده:‌

مسابقات قرآن امسال در ضعیف‌ترین سطح خود برگزار شد/ انتقاد از کاغذی شدن مسابقات

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ قاری برتر فارس اعتقاد دارد كه مسابقات قرآن اوقاف در سال جاری در ضعیف‌ترین سطح خود برگزار شد و به هر لحاظی كه به آن نگاه شود، بسیار ضعیف بود.

جواد هاشم‌زاده، قاری برتر فارس در مسابقات دانشجویی و اوقاف در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ايكنا) از فارس، با یادآوری این نكته كه امسال نیز همانند 6 سال گذشته به عنوان نماینده اول استان فارس در مسابقات سراسری قرآن اوقاف در رشته قرائت تحقیق شركت كرده است، گفت:‌ متأسفانه امسال مسابقات اوقاف در ضعیف‌ترین سطح خود برگزار شد.

امسال اعتراضات زیادی به مسابقات وارد شد

وی با بیان اینكه این مسابقات به هر لحاظی كه به آن نگاه شود بسیار ضعیف بود، افزود: مسابقات امسال اعتراضات زیادی به همراه داشت و از جمله این اعتراضات این بود كه قرعه تلاوت مقدماتی 70 نفری قاری را در یك روز انجام دادند و فردای آن هم 36 نفر خواندند و روز بعد هم ادامه مقدماتی بود كه این كار یك بی‌عدالتی بود.

بررسی نشدن اعتراضات متسابقان در حین برگزاری مسابقات

هاشم‌زاده ادامه داد: مورد بعدی، بررسی نشدن اعتراضات بسیاری از متسابقان بود كه اجازه ندادند حتی اعتراضی بخواهد صورت گیرد به طوری كه حتی استاد موسوی‌بلده نسبت به این طرز برخورد اساتید و داوران مسابقات موضع گرفته بود كه شما چه كسی هستید كه خودتان را مصون از خطا می‌دانید و باید هر اعتراضی در هر سطحی مورد بررسی قرار گیرد.

مسابقات قرآن اوقاف بسیار كاغذی شده است

این قاری برتر فارس تأكید كرد كه متأسفانه مسابقات قرآن اوقاف بسیار آیین‌نامه و كاغذی شده است در صورتی كه خیلی از قاریان تلاوت‌های حسی می‌كنند و خیلی‌ها هم ضربه و چوب آیین‌نامه مریض مسابقات را می‌خورند.

وی اظهار كرد: در این مسابقات مشاهده كردیم كه فینالیست سال قبل با اینكه تلاوت خیلی بهتر از سال گذشته را ارائه كرده بود، رتبه چهل یا 50 را كسب كرد و خیلی‌ها كه تلاوت‌های ضعیف و نه چندان خوبی را هر سال ارائه می‌كردند امسال حتی به فینال هم رفتند.

انتقاد از تغییر یكباره فهرست راه‌یافتگان به مرحله نهایی

هاشم‌زاده ادامه داد: یكی دیگر از موارد این بود كه هیئات داوران ابتدا تصمیم گرفتند 30 نفر را به مرحله نهایی بفرستند اما بعد چند نفر از متسابقان تهران و برخی جاهای دیگر كه به اصطلاح متسابقان، گردن كلفت‌های مسابقات حساب می‌شدند كه با اساتید پایتخت‌نشین در تماس هستند، به این فهرست اضافه شدند و این تعداد به 38 نفر رسید تا آنان هم بتوانند در مرحله نهایی شركت كنند.

captcha