ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گرو زنده نگه داشتن یاد شهدا
کد خبر: 3642496
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گرو زنده نگه داشتن یاد شهدا

گروه معارف: فرمانده بسیج حوزه 513 شهید کاظمی محمدشهر کرج گفت: باید با برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را در بین آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان ترویج داد.

علی احمدی، فرمانده بسیج حوزه 513 شهید کاظمی محمدشهر کرج در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: آبروی محله از طرح‌های است که برای ایجاد ارتباط بیشتر با خانواده شهدا به روش تجمیع مردم در منزل شهدا به مردم یادآوری می‌کند که زحمات شهدا سبب امنیت کشور است و این شهدا بودند که آبروی کوچه‌ها و محله‌های ایران اسلامی هستند.
وی افزود: یکی از مؤثرترین روش‌های ترویج ارزش‌های اسلامی بزرگداشت افرادی است که در آن ارزش‌ها پیشرو بوده و می‌توانند برای دیگران الگو باشند و به عبارتی با معرفی و تقدیر از قهرمانان واقعی می‌توان آنان را به‌عنوان الگو معرفی کرد تا عموم افراد ترغیب شوند که سبک زندگی خود را با آنان تطبیق دهند و در نتیجه جریان سازی مناسبی در عرصه جامعه انجام شود.
فرمانده بسیج حوزه 513 شهید کاظمی محمدشهر ادامه داد: چه الگو و قهرمانی بالاتر از شهیدان و چه جایگاهی بالاتر از مقام آنان و چه سبک زندگی بهتر از منش و روش آنان می‌توان پیدا کرد پس با بزرگداشت یاد و خاطره شهدا می‌توان آنان را به‌عنوان الگوی واقعی شناساند و فطرت نسل جوان را بیدار و با بیان خاطرات دوران دفاع مقدس و بیان ابعاد مختلف زندگی شهدا مهم‌ترین راه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
وی تصریح کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از خود شهادت نیست بنابراین باید با برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را در بین آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان ترویج داد.
احمدی ابرازکرد: دشمنان همیشه با ترفند و توطئه‌های مختلف برای ضربه زدن به وحدت ایران اسلامی برنامه‌ریزی داشته‌اند اما نقشه‌های آنان با حفظ وحدت، یکپارچگی و بصیرت مردم خنثی‌شده است.
وی تأکید کرد: دشمنان از طریق فضای مجازی و ماهواره می‌خواهند با ترویج عقاید و باورهای مذهبی جنگ عقیده‌ای را در بین مذاهب و قومیت‌های مختلف ایران ترویج دهند و اتحاد ملت ایران را خدشه‌دار کنند.
فرمانده بسیج حوزه 513 شهید کاظمی محمدشهرکرج گفت: باید همه باهم با آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی نسل جوان جامعه، وحدت و یکپارچگی کشور را حفظ و تقویت و دشمن را در رسیدن به افکار و اهداف شوم ناکام بگذاریم.

captcha