سلامت دانش‌آموزان در آستانه مهر بررسی می‌شود
کد خبر: 3642516
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
مطلق خبر داد:

سلامت دانش‌آموزان در آستانه مهر بررسی می‌شود

گروه سلامت: مدیرکل دفتر سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از معاینه یک میلیون و دویست هزار نفر دانش‌آموز ورودی جدید مدارس خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محمد اسماعیل مطلق، مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس بهداشت از معاینه یک میلیون و دویست هزار نفر دانش‌آموز ورودی جدید مدارس خبر داد.
 مطلق اظهار کرد: همه ساله در بدو ورود دانش‌آموزان به مدارس آنها را تحت معاینه قرار می‌دهیم که در مجموع 1 میلیون 200 هزار دانش‌آموز معاینه می‌شوند، این معاینات در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی صورت می گیرد که طی بررسی به عمل آمده در سال گذشته بیش از  90 درصد از دانش‌آموزان سالم بودند.
مطلق ادامه داد: بعد از اجرای طرح تحول سلامت همه دانش‌آموزان دارای پرونده الکترونیک گردیده و طی آن دانش‌آموزان مشمول معاینات دیداری، شنیداری و حتی معاینات تکاملی روانی و جسمانی می‌شوند.  
مطلق افزود: در سال‌های قبل کم وزنی و عدم رشد را نیز بررسی می‌کردیم، اما در حال حاضر شاخصه‌ها تغییر کرده است.
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در سال 95 کمتر از 150 نفر از کودکان به دلیل اسهال فوت کرده‌اند، تصریح کرد: این مسئله نمایانگر کاهش بیماری‌های عفونی در این گروه سنی است. ضمن اینکه حدود 30 درصد از دانش‌آموزان دچار چاقی و پروزنی هستند.
مطلق با ابراز نگرانی از تاثیر وسایل الکترونیکی بر کودکان، تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که باید نسبت به رفع آن اقدام شود این است که در کشور ما کودکان بیش از  4.5 ساعت با وسایل الکترونیکی بازی می‌کنند، درحالی که استاندارد آن 2 ساعت است.
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد:  طبق برنامه هر 3 سال و نیم رفتار پرخطر از سن  5 تا 18 سال را مورد بررسی قرار داده و رفتار آنها را تحت عنوان برنامه کاسپین تحلیل کرده و نتایج را ابلاغ و در نهایت مداخله می کنیم.
وی افزود: به ازای هر 10 دانش‌آموز یک دانش‌آموز را تحت آموزش قرار می‌دهیم تا به عنوان سفیر سلامت سطح سواد سلامت دانش‌آموزان را افزایش دهند.

captcha