‌آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3642748
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

‌آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از ‌آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در استان خبر داد و گفت: ۴۰ نیروی بازرس در این طرح همکاری دارند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن کریم (ایکنا) از خراسان جنوبی،  به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت استان، داود شهرکی اظهارکرد: با توجه به فرارسیدن ایام بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و شروع سال تحصیلی جدید تقاضا برای خرید لوازم التحریر، کیف، کفش و سایر ملزومات تحصیلی افزایش می‌یابد لذا این سازمان به منظور بازرسی و نظارت برقیمت، تامین و توزیع و ارائه به موقع کالا و خدمات اولویت دار این ایام «طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس» را اجرا می‌کند.

وی افزود: این طرح در راستای جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت‌ها و بروز تخلفات احتمالی طی دو مرحله اجرا می‌شود. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: مرحله مقدماتی این طرح شامل محورهای عمومی تبلیغات و اطلاع رسانی است که از امروز به مدت پنج روز اجرایی می شود. 

شهرکی با اشاره به اینکه مرحله دوم این طرح تحت عنوان «اجرایی» انجام می‌شود، تصریح کرد: این مرحله از ۲۰ شهریور تا ۱۰ مهرماه با محوریت تشدید نظارت و بازرسی و لحاظ کردن اهدافی از جمله « نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک، کیف و کفش، لوازم التحریر، نظارت بر عملکرد مؤسسات آموزشی علمی و سایر آموزشگاه ها در اخذ شهریه ها، نظارت ویژه بر تعیین و رعایت نرخ سرویس های ایاب و ذهاب مدارس» اجرا می‌شود. 

وی همچنین ممانعت از فروش اجباری کالا به همراه دفترچه‌های دانش‌آموزی،‌ نظارت بر پایانه مسافربری و حمل و نقل درون شهری با توجه به افزایش تقاضا در سفرهای دانشجویی و تردد دانش‌آموزان،‌ جلوگیری از توزیع و فروش لوازم التحریر خارجی و داخلی فاقد استاندارد و بی‌کیفیت با رویکرد حمایت از تولید داخل و سریع در رسیدگی به شکایات و پرونده‌های متشکله با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی را از دیگر اهداف مرحله دوم ذکر کرد. 

شهرکی یادآور شد: ۴۰ بازرس سازمان بهمراه بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی مربوطه  و ۲۰۰ ناظر افتخاری در اجرایی هرچه بهتر این طرح نظارتی با این سازمان همکاری می‌کنند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سامانه ۱۲۴ ستاد خبری در طول طرح به منظور تسریع در رسیدگی به امور، بصورت شبانه روزی  آماده دریافت گزارش‌های مردمی است. 

وی خاطرنشان کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی و عدم درج قیمت مراتب به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی اعلام کنند، تا ضمن اعزام بازرسان به واحد متخلف، در صورت احراز تخلف، با متخلفان به صورت جدی برخورد شود.

captcha