شب خاطره دفاع مقدس در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 3642785
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

شب خاطره دفاع مقدس در تبریز برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: سومین شب خاطره دفاع مقدس به مناسبت سی‌وهفتمین سالگرد دفاع مقدس و به یاد رجعت پیکر مطهر شهید حسن جنگجو به میهن اسلامی بعد از 34 سال در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، جواد کریم نژاد، سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، امروز 26 شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: سومین شب خاطره دفاع مقدس به مناسبت سی‌وهفتمین سالگرد دفاع مقدس و به یاد رجعت پیکر مطهر شهید حسن جنگجو به میهن اسلامی بعد از 34 سال با حضور حجت‌الاسلام آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز برگزار می‌شود.  
وی، اظهار کرد: این مراسم ساعت 17 روز چهارشنبه 29 شهریورماه در محل سالن شهید شفیع زاده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان برگزار می‌شود.  
وی ادامه داد: این برنامه به همراهی جمیع نهادهای فرهنگی و با حضور رزمندگان، ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا، یادگاران و آزادگان هشت سال دفاع مقدس، مسئولان و عموم مردم برگزار خواهد شد.  
کریم‌نژاد هدف از برگزاری این مراسم را ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت عنوان کرد و گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه جمع آوری خاطرات دوران دفاع مقدس به خصوص در رهنمودها و بیانات اخیر معظم له در سوم خرداد و مراسم شب خاطره از دیگر اهداف شب‌های خاطره است. 
وی اظهار کرد: بیان خاطرات دفاع مقدس از زبان خاطره گویان علاوه بر تکریم رزمندگان در ثبت تاریخ شفاهی و خلق آثار ادبی در زمینه ادبیات پایداری می تواند موثر واقع شود.  
سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه مراسم شب خاطره یکی از برنامه‌های این حوزه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، بیان کرد: در سومین برنامه شب خاطره شش تن از چهره های شاخص استان که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند به ذکر خاطره ای از آن ایام خواهند پرداخت. 
captcha