فعالان قرآنی از حمایت‌های شایسته دولتی برخوردار نیستند
کد خبر: 3642938
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
دردودل رتبه سوم حفظ مسابقات سراسری قرآن کریم؛

فعالان قرآنی از حمایت‌های شایسته دولتی برخوردار نیستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رتبه سوم حفظ مسابقات سراسری قرآن کریم با بیان اینکه فعالان قرآنی در جامعه کنونی از حمایت‌های شایسته دولت برخوردار نیستند عنوان کرد: فعالان قرآنی با وجود تلاش‌های بسیار از تسهیلات و امکانات مناسبی برخوردار نیستند و همواره شاهد اختصاص تسهیلات ویژه به قشر خاصی از جامعه هستیم.

مجتبی جمالی، رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان همدان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 10 شهریورماه الی 25 همین ماه در بیش از 10 رشته در ارومیه برگزار شد.
وی با بیان اینکه 25 نفر از استان همدان در این دور از مسابقات حاضر شدند، افزود: نفرات اول رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ 20 و 10 جزء، حفظ موضوعی و حفظ کل، تفسیر، اذان و تواشیح در دو بخش خواهران و برادران شرکت کردند.
جمالی با اشاره به اینکه مسابقات اداره اوقاف از سنگین‌ترین و فنی‌ترین مسابقات قرآن به شمار می رود اضافه کرد: از میان منتخبین استانی راه یافته به چهلمین مسابقات سراسری قرآن کریم، سجاد قراباغی موفق به کسب رتبه سوم رشته حفظ 20 جزء شد.
رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد: گروه تواشیح سید الاحرار نیز در چهلمین مسابقه سراسری قرآن کریم اوقاف، در رشته همخوانی قرآن رتبه نخست کشوری و در تواشیح، رتبه نهم را در میان ۶۶ گروه شرکت کننده کسب نمود.
وی گفت: نفرات اول تا سوم مسابقات سراسری قرآن کریم توسط اداره اوقاف استان همدان به حج عمره نائل خواهند شد، اختتامیه استانی مسابقات قرآن کریم نیز طی دو هفته آینده برگزار خواهد شد.
جمالی با اشاره به اینکه چهلمین مسابقه بین المللی قرآن کریم همزمان با ایام بعثت رسول اکرم(ص)  وبا حضور 80 کشور در تهران برگزار خواهد شد یادآور شد: مسابقات قرآن اداره اوقاف دو سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از مرحله شهرستانی تا مسابقات بین‌المللی آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است،
سجاد قراباغی، حافظ 27 ساله همدانی و منتخب چهلمین مسابقه سراسری قرآن کریم نیز به ایکنا گفت: از سن کودکی با راهنمایی‌ها و حمایت‌های والدین و برادرم که همواره در برنامه‌های قرآنی فعال بود قدم در مسیر قرآن نهادم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حافظ 25 جزء از قرآن کریم است افزود: با وجود یک دوره وقف طولانی در امر حفظ و پرداختن به رشته تجوید و ترتیل، طی 3 سال موفق به حفظ 25 جزء از قرآن کریم شدم.
قراباغی اضافه کرد: متأسفانه یکی از مهمترین مشکلات جوامع قرآنی عصر حاضر، کمبود اعتبارات و عدم برخورداری از مکانی مستقل جهت برگزاری برنامه‌ها است که این خود بی شک در جذب مخاطب و قرآن آموز موثر خواهد بود.
این حافظ جوان با بیان اینکه فعالان قرآنی در جامعه کنونی از حمایت‌های شایسته دولت برخوردار نیستند عنوان کرد: برخی حافظان، قاریان و فعالان قرآنی با وجود تلاش‌های بسیار از تسهیلات و امکانات مناسبی برخوردار نیستند و همواره شاهد اختصاص تسهیلات ویژه به قشر خاصی از جامعه هستیم.
وی اشاره‌ای به مسابقات خود داشت و گفت: تاکنون در مسابقات بسیاری شرکت نموده و موفق به کسب رتبه شده ام که از این میان می‌توان به کسب رتبه اول کشوری حفظ 10 جزء و رتبه دوم حفظ 20 جزء در جشنواره قرآنی «مدها متان» اشاره کرد.
قراباغی عنوان کرد: همچنین کسب رتبه سوم رشته حفظ 20 جزء و رتبه دوم  حفظ 10 جزء در جشنواره ملی دانشجویان و مقام سوم کشوری مسابقات قرآن ادراه کار و تعاون در رشته حفظ 20 جزء از دیگر عنایات خداوند و افتخارات قرآنی ام است.
این حافظ قرآن با تأکید بر اینکه همواره از سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف تا چهلمین دوره آن جزء شرکت کنندگان رشته حفظ بوده است یادآور شد: امسال اولین سالی است که با یاری خداوند توانستم در رشته حفظ 20 جزء حائز رتبه شده و مقام سوم را کسب کنم.
وی توصیه‌ای به نوجوانان و جوانان نیز داشت و اظهار کرد: اگر به دنبال فعالیت در رشته‌های قرآنی هستند بهتر است اصولی و با روخوانی قرآن آغاز کنند حال در این میان عامل بودن به آموزه‌های قرآن از هر چیز دیگری ارزشمند تر است.
captcha