حزب شیعی سوئد با دبیر ایرانی به پارلمان راه می‌یابد
کد خبر: 3642956
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

حزب شیعی سوئد با دبیر ایرانی به پارلمان راه می‌یابد

گروه بین‌الملل: نخستین حزب شیعی ـ اسلامی سوئد ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات پارلمان سوئد در سال 2018 را درخواست کرده است.

حزب شیعی سوئد با دبیر ایرانی در تلاش برای راهیابی به پارلمانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری « sputniknews»، «یاسین»، نخستین حزب شیعی سوئد با درخواست ثبت‌نام برای انتخابات پارلمان ضمن اعلام احترام به قوانین، اهداف خود را کمک به توسعه این کشور، برطرف کردن فقر و جنایت و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی توصیف کرده است.

این حزب مستقل تلاش دارد حقوق تمام مردم را حفظ کند اما تأکید آن بیشتر روی اتباع مسلمان خارجی است.

حزب یاسین در درخواست خود اعلام کرده است قصد دارد ضمن پایبندی به دستورات قرآن کریم، قوانین اسلامی و سنت امامان شیعه را الگوی رفتار سیاسی خود قرار دهد.
 
اعضای این حزب از شیعیان هستند و در وب سایت خود ضمن ابراز انزجار از افراط‌گرایان اسلامی، از اهل سنت نیز استقبال کرده‌اند.

در وب‌سایت حزب یاسین آمده است: هدف این حزب انتشار اسلام حقیقی است که امروزه فراموش شده و تنها با چهره جنگ شناخته می‌شود.

دبیر حزب ایرانی است

«مهدی حسینی»، دبیر ایرانی‌تبار این حزب گفت: سیاست‌های احزاب سوئدی تاکنون نتایج خوبی نداشته است و شاید یک حزب دینی بتواند نقش مهمی را در متحد ساختن مردم سوئد ایفا کند.

این حزب با اعلام پایین آوردن سن بازنشستگی تا 55 سال برای ایجاد اشتغال به عنوان یکی از ایده‌های خود و شعار دفاع از حقوق مهاجران سوئدی توانسته است 450 رأی مثبت از 1500 رأی لازم برای ثبت‌نام رسمی در انتخابات را اخذ کند/.
captcha