ورود 1580 کلاس اولی به مدارس خمین
کد خبر: 3643010
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

ورود 1580 کلاس اولی به مدارس خمین

گروه اجتماعی: مدیر آموزش‌وپرورش خمین گفت: یک‌هزار و 580 کلاس اولی در سال تحصیلی 96-97 به مدارس این شهرستان وارد می‌شوند و با تدابیر اندیشیده شده امسال با کمبود نیروی معلم در مقطع ابتدایی مواجه نیستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی٬ مهدی محمدی، مدیر آموزش‌وپرورش خمین، امروز یکشنبه ۲۶ شهریورماه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان گفت: استقبال دانش‌آموزان برای ورود به مدارس فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش از 12 درصد به 30 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: با هدایت تحصیلی و ترغیب دانش‌آموزان به مهارت آموزی مناسب و با در نظر گرفتن تمام جوانب و افزودن رشته‌های تربیت بدنی و موسیقی به رشته‌های هنرستان‌های شهرستان، این رشته‌ها بسیار مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفت.
محمدی با اشاره به کسب رتبه اول خمین در طرح پایگاه‌های کنکور اظهار کرد: در کنکور ورودی به دانشگاه‌ها 12 نفر در رشته‌های پزشکی و 30 نفر در رشته‌های مهندسی به برترین دانشگاه‌های کشور راه پیدا کردند.
وی با اشاره به ورود یک‌هزار و 580 کلاس اولی به مدارس گفت: با تدابیر اندیشیده شده امسال با کمبود نیروی معلم در مقطع ابتدایی در شهر و روستا مواجه نیستیم.
رئیس اداره آموزش‌وپرورش خمین ادامه داد: بیش از 17 هزار دانش‌آموز در تمام مقاطع تحصیلی در 250 مدرسه و با حضور یک‌هزار و 500 معلم سال تحصلی جدید را آغاز می‌کنند.
وی افزود: 17 طلبه شامل هفت طلبه مرد و 10 طلبه خانم، در قالب طرح امین به مدارس خمین اعزام  می‌شوند و فعالیت‌هایی مانند برگزاری نماز جماعت، سخنرانی، دعا، تبلیغ چهره به چهره، ارائه مشاوره به دانش‌آموزان و خانواده را انجام می‌دهند.
به گزارش ایکنا: مهدی ساداتی، فرماندار خمین نیز در این جلسه گفت: آموزش‌وپرورش محور توسعه کشور است و یکی از مولفه‌های مهم دولت تدبیر و امید توجه به سیستم آموزشی است.
ساداتی ادامه داد: معلمان همواره در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی کشور نقش پررنگی داشته و مانند انبیاء رسالت انسان سازی را بر عهده دارند. نظام تعلیم و تربیت با سرلوحه قرار دادن شعائر اسلامی می‌تواند در مسیر تربیت نسل فردا و ایجاد جامعه‌ای سالم و امن حرکت کند.
captcha