تشریح نگاه ویژه اسلام به مسیحیت/ باید با اتحاد و تلاش تروریست‌ها را از منطقه خارج کرد
کد خبر: 3643028
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
لاریجانی:

تشریح نگاه ویژه اسلام به مسیحیت/ باید با اتحاد و تلاش تروریست‌ها را از منطقه خارج کرد

گروه اجتماعی: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در تفکر اسلامی توجه خاصی به اهل کتاب شده و این حجم توجه به مسیحیت در قرآن نشان‌دهنده نزدیکی نگاه اسلام به مسیحیت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از آذربایجان غربی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که امروز 26 شهریورماه به استان آذربایجان غربی سفر کرده در کلیسای حضرت مریم ارومیه حضور یافت و گفت: برای بنده مسرت بخش است که در روز عبادت مسیحیان و آشوریان در این کلیسا حضور یافتم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه تاریخی کلیسای حضرت مریم ارومیه گفت: این کلیسا محل رجوع مسیحیان و آشوریان است، تردیدی نیست که در تفکر اسلامی توجه خاصی به پیروان اهل کتاب شده  و در قرآن کریم درباره حضرت مسیح و معجزاتشان آیاتی مشاهده می‌شود که مربوط به قبل و بعد از تولد حضرت عیسی است و این حجم توجه به مسیحیت در قرآن نشان دهنده این است که نگاه اسلام به مسیحیت نزدیک است.

وی افزود: آثاری از حواریون به چاپ رسیده و کتاب یوحنا بیانگر یک نگاه عمیق توحیدی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در قانون اساسی به پیروان اهل کتاب و مسیحیت توجه شده که برخاسته از یک ریشه فکری است.

لاریجانی گفت: امروز تروریست‌ها به معضلی برای همه دنیا تبدیل شده است و در بحران حوادث تروریستی آقای بت کلیا پیگیر مسائل مسیحیان بودند و نگرانی‌های خود را در خصوص ظلم‌ به مسیحیان و تخریب آثار تاریخی مسیحیان بیان کردند و بنده با مسئولان کشور سوریه مذاکراتی داشتم که تا آنجا که می توانند مشکلات را حل کنند. باید با اتحاد و تلاش تروریست‌ها را از منطقه خارج کرد.

وی ادامه داد: از توجه استاندار آذربایجان غربی، شهردار ارومیه و مسئولان استانی به میراث فرهنگی قدردانی می‌کنم  و توصیه می‌کنم حمایت خود را از مراکز فرهنگی داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مجلس و در قانون بودجه به مراکز دینی توجه شده که شامل مساجد مسلمانان و اماکن مذهبی فرق اهل کتاب می‌باشد و امیدوارم تلاش‌ها در این زمینه ادامه داشته باشد.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه در شهر ارومیه ترک و فارس و کرد و آشوری و ارامنه با آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کنند، گفت:  به دنیا نشان می دهیم که زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان در ایران وجود دارد.

یوناتن بت کلیا اظهار کرد: کلیسای حضرت مریم (س) ارومیه قدیمی ترین کلیسای جهان است  و لازم می دانم از اقدامات مسئولان استان آذربایجان غربی به جهت تلاش و کوشش در نگهداری این کلیسا قدردانی می کنم.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شهر ارومیه و روستاهای منطقه بیش از یکصد کلیسا با قدمت هزار و بیش از هزار سال وجود دارد که می بایست به آنها رسیدگی شود که از دکتر لاریجانی درخواست می کنم مساعدت های لازم در زمینه ثبت کلیسای حضرت مریم (س) ارومیه را در سازمان جهانی یونسکو را داشته باشند.

وی افزود: سالانه هزاران نفر از مردم از کلیسای حضرت مریم (س) در شهر ارومیه بازدید می کنند. در شهر ارومیه ترک و فارس و کرد و آشوری و ارامنه با آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کنند و به دنیا نشان می دهند که زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان وجود دارد.

بت کلیا تصریح کرد: مدعیان حقوق بشر و دموکراسی همواره با ادعاهای واهی، ایران را محکوم می کنند که حقوق اقلیت های دینی را رعایت نمی کنند و این در حالی است که باید به آنها گفت که چشم ها و گوش های خود را باز کنید که ما در کمال آرامش در ایران زندگی می کنیم و امروز رئیس مجلس به بازدید کلیسای حضرت مریم (س) آمده است.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی افزود: از شهردار و سایر مسئولان استانی برای توجه به میراث فرهنگی و کلیسای حضرت مریم (س) ارومیه قدردانی می کنم.

در ادامه رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از کلیسای حضرت مریم در شهر ارومیه بازدید کرد.
captcha