حج عزتمندانه ایرانیان تحقق یافت
کد خبر: 3643091
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
در دیدار استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح شد؛

حج عزتمندانه ایرانیان تحقق یافت

گروه معارف: استاندار و نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی و هیئت همراه، روز یکشنبه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی استاندار که به همراه معاونان، مشاورعالی و مدیرکل حوزه استاندار و شماری از مدیران کل ستادی به دیدار حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی رفتند، با تبریک و تهنیت به نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت به جا آوردن حج ابراهیمی، زیارت کعبه شریف و مدینه النبی(ص) و انجام مناسک عبادی در جایگاه نزول قرآن و سرزمین اهل بیت(ع) را توفیقی الهی برشمردند.
حجت الاسلام یعقوبی نیز در این دیدار صمیمی با ابراز تشکر از حضور مقام عالی دولت در استان و همراهان وی، با اشاره به برخی فضاسازی های مسموم پیش از تشرف حجاج ایرانی به سرزمین وحی خاطرنشان کرد: امسال با تدابیر ویژه دولت و بعثه مقام معظم رهبری، عزت و احترام حجاج ایرانی و شیعیان، حفظ و شروط مدنظر ایران محقق شد. وی افزود: در موسم حج امسال، ایرانیان در برگزاری مراسم عبادی و مناسک مرسوم در مکه و مدینه و بقیع، با مشکلی روبرو نبودند و تغییراتی هم در منا و عرفات برای بهبود شرایط زائران خانه خانه پیش بینی شده بود.
روز گذشته نیز حجت الاسلام قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، از تحقق شعار حج امسال یعنی: «حج؛ معنویت، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی» خبر داد و گفت: حجاج ما امسال توانستند حج شان را عزتمندانه و در حد عالی و مقبول انجام دهند.
امسال بیش از 86 هزار زائر از ایران اسلامی در حج تمتع حضور داشتند که از این تعداد، هزار و 85 حاجی از خراسان شمالی بودند و در قالب 8 کاروان اعزام شدند.
captcha