جنایات میانمار مشروعیت جایزه صلح نوبل را زیر سؤال برد
کد خبر: 3643093
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹

جنایات میانمار مشروعیت جایزه صلح نوبل را زیر سؤال برد

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در واکنش به جنایت علیه مسلمانان میانمار گفت: جنایات میانمار مشروعیت جایزه صلح نوبل را زیر سؤال برد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از مسؤولان استانی، با اشاره به جنایات دولت و ارتش میانمار در قبال مسلمانان مظلوم این کشور، اظهار کرد: باید ملت‌های مسلمان به‌صورت محکم و جدی در حمایت از مسلمانان میانمار به پا خیزند.
وی با اشاره به دریافت جایزه صلح نوبل از سوی آنگ سان سوچی رییس جمهور میانمار، تصریح کرد: این جنایت‌ها زیر نظر شخصی صورت می‌گیرد که تنها چند سال پیش جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است.
آیت الله یعقوبی گفت: در کجای تاریخ و این کره خاکی به یک جنایتکار جایزه صلح می‌دهند؟ مدعیان حقوق بشر با دادن این جایزه به رییس جمهور میانمار ذات خبیث خود را نمایان کرده و مشروعیت جایزه صلح نوبل را زیر سؤال بردند.
وی خاطرنشان کرد: کشتار مظلومانه مسلمانان بی‌دفاع میانمار لکه ننگی بر چهره تاریخ است و باید مسلمانان دنیا با وحدت و اتحاد خود جلوی این نسل‌کشی را بگیرند؛ چراکه در مقابل این سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر، وحدت مسلمانان در دفاع از هم نوع و هم‌کیش خود تنها راه پایان دادن به این نسل‌کشی است.
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به حدیثی از حضرت محمد (ص) در مورد کمک به هم‌کیش، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرموده هر کس صدای مسلمانی را بشنود که فریاد می‌کند و کمک می‌طلبد؛ اما با او کمک نکند مسلمان نیست.
آیت الله یعقوبی افزود: مسلمانان نباید با انتظار شکستن سکوت و اقدام مدعیان حقوق بشر وقت خود را در دفاع از مسلمانان مظلوم میانمار هدر دهند؛ بلکه آنها باید با وحدت و اتحاد اسلامی و با استفاده از امکانات موجود با انفاق جان و مال خود برای حمایت از این مسلمانان بپا خیزند.
captcha