۶۰۰ خیریه بزرگ و تخصصی ثبت شده در استان اصفهان فعال است
کد خبر: 3643101
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴

۶۰۰ خیریه بزرگ و تخصصی ثبت شده در استان اصفهان فعال است

گروه اجتماعی: استاندار اصفهان گفت: بیش از ۶۰۰ خیریه بزرگ و تخصصی ثبت شده داریم و چندین برابر نیز خیریه‌های خودجوش ثبت نشده در استان فعالیت می‌کنند و سالانه صدها میلیارد تومان توسط خیرین در اصفهان هزینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور، در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات عمرانی فاز دوم خوابگاه متاهلین امام جواد(ع) دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار داشت: گرچه در استان اصفهان نداشته‌هایی داریم ولی داشته‌های ما در قبال این نداشته‌ها بسیار عظیم و بزرگ است ولی بیشتر به نداشته‌ها پرداخته می‌شود و داشته‌هایمان فراموش شده‌ا‌ند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه خیرین یکی از داشته‌های ارزشمند این خطه هستند، افزود: خیریه‌های کاملا نمونه و تخصصی در اصفهان فعالیت می‌کنند.
زرگرپور خاطر نشان کرد: بیش از ۶۰۰ خیریه بزرگ و تخصصی ثبت شده داریم و چندین برابر نیز خیریه‌های خودجوش ثبت نشده در استان فعالیت می‌کنند و سالانه صدها میلیارد تومان توسط خیرین در اصفهان هزینه می‌شود و این خیریه‌ها با سازماندهی بسیار پیشرفته و با هزینه کم کارهای بسیار بزرگی انجام می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ مسجد در نقاط محروم کشور تا کنون توسط خیرین استان اصفهان ساخته شده است، افزود: این یک داشته و توانمندی بسیار عظیمی است و خیریه‌ها بسیاری از وظایف دولت را خودجوش و مردمی انجام می‌دهد.
استاندار اصفهان جامعه دانشگاهی را یکی دیگر از داشته‌های ارزشمند استان خواند و ادامه داد: در اصفهان ۳۳۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند و شش دانشگاه استان در رنکینگ بین‌المللی جای دارد و بیش از ۱۵۰ مرکز آموزش عالی در استان وجود دارد، همچنین ۸ هزار دانشجو در مقطع دکتری در استان اصفهان تحصیل می‌کنند که این ظرفیت در دیگر استان‌های کشور وجود ندارد.
زرگرپور اضافه کرد: یکی دیگر از داشته‌های ما این است که میانگین آسیب‌های اجتماعی در استان اصفهان از متوسط کشور هم پایین‌تر بوده و برای مثال در اعتیاد رتبه ۱۸، طلاق رتبه ۱۹ و حاشیه نشینی جایگاه ۶ را دارا است و از مردم ولایتمدار اصفهان نیز همین آمار انتظار می‌رود.
وی در با بیان اینکه با افتتاح یک مدرسه و دانشگاه‌ها یک بند زندان بسته می‌شود، افزود: برای همه  خیرین که در این ارتباط تلاش می‌کنند، آرزوی توفیق و موفقیت دارم.
وی در ادامه به برگزاری باشکوه اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی در اصفهان اشاره کرد و افزود: ثبت ملی ۴ آیین عاشورایی در کنار این اجلاس، سازماندهی هیئت‌ها برای برگزاری و استقبال و پذیرایی از این اجلاس بسیار کم نظیر بود.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این آیین اظهارداشت: در ۱۰ سال گذشته ۵ بلوک ۲۴ واحدی خوابگاه متاهلین به دست خیرین ساخته شده است و در چند ماه گذشته تلاش شد که علمیات اجرایی فاز دوم این مجموعه نیز آغاز بکار نماید و امروز این امر با محوریت خیرین شروع شده است.
گفتنی است آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات عمرانی فاز دوم خوابگاه متاهلین امام جواد(ع) دانشگاه صنعتی اصفهان به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در ۵ بلوک ۲۴ واحدی با حضور استاندار اصفهان و جمعی از خیرین و خیر اندیشان برگزار شد.
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۳۷
غیر قابل انتشار: ۱
ناصرمحرابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۱۰:۳۷
0
0
سلام.بنده مشکل ناباروری دارم از پس هزینه هاش بر نمیام اگه زحمتی نیست خیرین کمک کنند تا من مشکلم برطرف بشه.خواهشا جوابم رو بدید داره زندگیم از هم میپاشه.اگه میشه کمکم کنید.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۲۰:۵۷
0
0
با سلام
من ۳۲ سالمه و تمام دندونام درد داره واحتیاج به دندانپزشکی
ولی به دلیل مشکل مالی وهزینه زیاد دندانپزشکی نمیتونم مراجعه کنم
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۰۴:۱۲
0
0
با سلام همسرم قلبش و عمل کرده بیکاره دوتا بچه کوچیک هزینه اجاره و قسط طاقت فرساست شبا تا صبح بیدارم بچم آسم داره تو رو خ ا کمک کنید
مهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۳:۱۲
0
0
سلام واسه خرید جهیزیه کمک میکنید
یا علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۲۱:۲۶
0
0
سلام‌ عروس و دامادی هستیم که شش ماهی هست دنبال خونه میگردیم با این هزینه های بالا نتوانستیم خونه پیداکنیم . میتوانیم ۱۰میلیون و ماهی ۵۰۰ هزار اجاره بدیم کسی منزل دارد بهمون معرفی کنند .
ترکی
|
United States of America
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ - ۲۳:۲۷
0
0
سلام 2 ساله عقدم و نتونستم جهیزیمو کامل کنم توروخدا کمکم کنین
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۱۸:۴۵
0
0
سلام من ۲۳ سالمه بخاطر مشکلات مالی پدرم که یک کارگر ساده است نمیتوانم گوشی بخرم لطفا بهم کمک کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۵/۳۱ - ۱۳:۰۰
0
0
سلام درود بنده ۱۲ ساله ازدواج کردم مستجرم توان اجاره نشینی ندارم دخترم مشکل گفتاری داره ی بچه ۹ ماهه دارم توان خونه های خوب اجاره کردن ندارم تو خونه های قدیمی زندگی میکنم پشت وانه ای ندارم کارگرم نمیتونم زمین خونه بخرم هزینه زندگی زیاده از شما درخواست کمک دارم
captcha