اعزام 2 هزار 200 روحانی در دهه اول محرم به نقاط مختلف آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3643127
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲
حجت‌الاسلام حسینی خبر داد:

اعزام 2 هزار 200 روحانی در دهه اول محرم به نقاط مختلف آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه بیش از دو هزار و 200 روحانی به منظور تبلیغ در دهه اول محرم به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند، گفت: مهرماه سال گذشته 51 روحانی مستقر در استان‌ داشتیم؛ خوشبختانه این تعداد در سال جاری به 110 نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، عصر روز گذشته در نشست خبری در آستانه ماه محرم، گفت: منشوری در 20 بند در رابطه با نحوه عزاداری‌های ماه محرم تنظیم و تهیه شده که بر اساس آن از عزاداری زودهنگام جلوگیری خواهد شد.
وی، ساماندهی هیات‌های حسینی و دسته جات عزاداری شاه حسین گویان را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و افزود: محور عزاداری های امسال ماه محرم قرائت قرآن، تفسیر، سخنرانی روحانیان، مداحی در مساجد، توجه به ادعیه و مناجات است.
حجت‌الاسلام حسینی، مراسم عصر هفتم محرم و نماز ظهر عاشورا را از مهمترین برنامه‌های ماه محرم دانست و گفت: امسال در برنامه های دهه عاشورا به معارف اهل بیت(ع)، امر به معروف و نهی از منکر، اخلاق و فرهنگ عزاداری و بهره‌گیری از پیام عاشورا و فرمایش مقام معظم رهبری درباره عبرت‌های عاشورا توجه ویژه‌ای می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: برای ارزش گذاری و حفظ حرمت ماه محرم و عزاداری حسینی، با همکاری نیروی های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی از ترافیک، آلودگی‌های صوتی و مزاحمت‌ها جلوگیری خواهد شد.
وی، از هیات‌های حسینی خواست ضمن رعایت این موارد مخصوصا حق الناس، مراسم خود را بعد از نماز مغرب و عشاء شروع و به موقع نیز به پایان برسانند.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت استفاده از اشعار پرمحتوا و معتبر، توجه به موارد بهداشتی و ایمنی، توجه به حریم خانواده و آداب شرعی و دوری از وهن و خرافات افزود: استفاده از طبل‌های غیر متعارف، تمثیل، شمایل، شمشیر، طوق، قمه زنی، برهنه شدن، حرکات ناموزون ، علم و ذوالجناح گردانی، نی و دیگر آلات موسیقی در مراسم ماه محرم ممنوع است.
وی با بیان اینکه بیش از دو هزار و 200 روحانی به منظور تبلیغ در دهه اول محرم به نقاط مختلف آذربایجانشرقی  اعزام می‌شوند، عنوان کرد: مهر ماه سال گذشته 51 روحانی مستقر در استان‌ داشتیم؛ خوشبختانه این تعداد در سال جاری به 110 نفر رسیده است و نیز در کنار آن 145 روحانی در قالب طرح هجرت در روستاهای پرجمعت فعالیت می‌کنند. 
حجت‌الاسلام حسینی از برگزاری همایش بزرگ هیئت‌های مذهبی در سالن همایش‌های مصلی تبریز خبرداد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان در راستای مقابله و خودداری از ترویج خرافات عزاداری اقداماتی را انجام داده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی نذورات و احسان‌های فرهنگی، بیان کرد: ضرروی است در کنار توزیع نذورات و احسان‌های متعدد، احسان‌های فرهنگی همانند کتاب، س دی و ... را در اولویت قرار دهیم.
وی،گفت: در حال حاضر 70 مسجد در تبریز نماز صبح را برپا می‌کند که متاسفانه این آمار چندان خوشایند نیست، بنابراین نیازمند فرهنگ‌سازی می‌باشد که بتوانیم تعداد این مساجد را افزیش دهیم. 
 
captcha