دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ کشور است
کد خبر: 3643130
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ کشور است

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه ما در هشت سال دفاع مقدس ابهت دشمن را شکستیم، گفت: در طول دفاع مقدس رزمندگان ابهت دشمن را شکسته و پیروز شدند، دفاع مقدس نباید هرگز فراموش شود، چرا که برگ زرینی از تاریخ کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، سردار عزت‌الله جعفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان، عصر روز گذشته به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای بازخوانی این ایام ا... و گرامیداشت یاد و خاطره و حماسه آفرینی‌های کسانی است که در این دوران رشادت‌ها کردند.
وی، افزود: دفاع مقدس ما تکرار صحنه عاشورا بود و در راه دفاع از دین و وطن و ناموسمان در استان 10 هزار شهید، 19 هزارنفر آزاده ،22 هزار و 80 نفر جانباز ،85 هزار رزمنده ،508 شهید جاوید الاثر ،192 شهید گمنام ،145 شهید روحانی،12 خلبان و 25 شهید مدافع حرم تقدیم کرده‌ایم.
سردار جعفری، در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس افزود: در این هفته که از 31 شهریور با شعار من انقلابی‌ام، آغاز می شود برنامه های مختلفی از جمله رژه نیروهای مسلح، نمایشگاه دفاع مقدس، شب خاطره، یادواره 289 زن شهیده استان، رزمایش، گردهمایی سنگرسازان بی سنگر، دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا پیش بینی شده است.
وی، گفت : اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان متعهد شده است هر سال 30 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان چاپ کند که در طول سه سال 70 عنوان کتاب چاپ شده است و پیش بینی می‌کنیم در پایان سال 96 بیش از 90 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس در استان رونمایی شود.
سردار جعفری با اشاره به ساخت باغ موزه دفاع مقدس در تبریز افزود: این طرح در 68 هکتار با 5 هزار و 600 متر مربع زیربنا در حال تکمیل است که هزینه کلی آن 25 میلیارد تومان برآورد شده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع مقدس یک گنجینه است، اظهار کرد: باید این گنجینه را یافت و به کار گرفت، این گنجینه ظرفیت فراوانی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.  
وی با تاکید بر اینکه ما در هشت سال دفاع مقدس ابهت دشمن را شکستیم، گفت: در طول دفاع مقدس رزمندگان ابهت دشمن را شکسته و پیروز شدند، دفاع مقدس نباید هرگز فراموش شود، چرا که برگ زرینی از تاریخ کشور است و مردم ایران ضمن اینکه ابهت دشمن را شکستند، برای خود نیز ارزش و ابهت به غنیمت گرفتند.  
سردار جعفری، با بیان اینکه مردم خودشان دفاع مقدس را مدیریت کردند، اضافه کرد: مردم ایران خودشان در طول هشت سال دفاع مقدس مسئول بودند و مردمی‌ترین جنگ تاریخ نیز دفاع مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس بود.  
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس
آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس به خاطر حفظ نظام اسلامی بود، یادآور شد: اولین و آخرین کشوری که حرف از اسلام حقیقی زد، جمهوری اسلامی ایران است که در جریان آن، رزمندگان برای دفاع از اسلام، انقلاب، قرآن، کشور و ملیت جان خود را نثار کردند به همین جهت این هشت سال دفاع، با عنوان "دفاع مقدس" نام گرفته است.
 
captcha