استفاده از نیروی انقلابی در تربیت اسلامی موثر است
کد خبر: 3643131
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

استفاده از نیروی انقلابی در تربیت اسلامی موثر است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، استفاده از نیروی انقلابی و متعهد به نظام اسلامی را در تربیت اسلامی موثر دانست و اظهار کرد: مقابله با هجمه فرهنگ غرب یکی دیگر از اصول اساسی تربیت اسلامی است که متولیان باید آن را سرلوحه برنامه‌ها و اقدامات خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبیز، عصر روز گذشته 26 شهریورماه در جلسه مشترک شورای معاونان، مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان تربیت انقلابی، ایجاد روحیه تعهد به نظام اسلامی، بصیرت افزایی و آگاه سازی دانش‌آموزان را مهم‌ترین وظایف آموزش و پرورش دانست و و گفت: با توجه به این نقش مهم، باید لوازم تربیت اسلامی در مدارس فراهم شود که استاندارد بودن بنای مدارس، نیروی انسانی مبتکر و متدین از جمله این لوازم و شرایط است.
وی استفاده از نیروی انقلابی و متعهد به نظام اسلامی را در تربیت اسلامی موثر دانست و اظهار کرد: مقابله با هجمه فرهنگ غرب یکی دیگر از اصول اساسی تربیت اسلامی است که متولیان باید آن را سرلوحه برنامه‌ها و اقدامات خود قرار دهند.
حجت‌الاسلام آل هاشم، پیچیده ترین تهدید دشمن را هجوم فرهنگی دانست و ادامه داد: بهترین محل پس از خانواده برای تربیت صحیح فرزندان و مصون سازی آنها از تهاجم فرهنگی محیط مدرسه است.
امام جمعه تبریز، گفت: بنا بر گزارش‌ها هم اکنون آمار زنان معتاد نسبت به مردان پیشی گرفته و سن آلودگی به مواد مخدر بسیار پایین آمده است که با توجه به این معضل نقش آموزش و پرورش در آگاه سازی خانواده‌ها و دانش آموزان بسیار مهم و کارساز است.
وی، اضافه کرد: معلمان نیز باید با روحیه شاداب و با ملایمت تدریس کنند و الگوی مناسبی برای دانش آموزان باشند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، تصریح کرد: محیط مدارس را از مسائل حاشیه‌ای سیاسی دور نگهدارید آنچه در این حوزه لازم است تشویق دانش آموزان به گرایش به اصول و آرمان‌های انقلاب، امام و رهبر معظم انقلاب است .
مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز هدف از این نشست را بررسی مشکلات و چالشهای موجود در نواحی و مناطق استان و تلاش برای حل آنها به منظور استقبال مطلوب از بازگشایی مدارس برشمرد و گفت : در استان 700 هزار دانش آموز در 8 هزار و 200 مدرسه تحصیل می کنند و رویکرد مهم آموزش و پرورش ایجاد انگیزه تحصیل در دانش آموزان و تقویت روحیه تدریس در معلمان است.
پاشایی افزود: برای جبران کمبود نیروی انسانی و تامین معلم از میان فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان تلاش می کنیم و در این میان اولویت ما افزایش پوشش تحصیلی در سراسر استان است که متأسفانه در سواد آموزی از میانگین کشوری عقب هستیم.
captcha