جمع‌آوری یک میلیارد ریال کمک مردمی در جشن عاطفه‌های خمین
کد خبر: 3643188
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
داودی خبر داد:

جمع‌آوری یک میلیارد ریال کمک مردمی در جشن عاطفه‌های خمین

گروه اجتماعی: مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) خمین، از جمع‌آوری هدایای نقدی و غیرنقدی به ارزش یک میلیارد ریال در مرحله اول جشن عاطفه‌های این شهرستان خبر داد.

جواد داودی، مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) خمین، در گفت‌وگو  با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از جمع‌آوری هدایای نقدی و غیرنقدی به ارزش یک میلیارد ریال در مرحله اول جشن عاطفه‌های این شهرستان خبر داد.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی از هفته آینده افزود: جشن عاطفه‌ها به رسم هر سال به منظور تامین پوشاک و نوشت ‌افزار تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند همزمان با بازگشایی مدارس برگزار می‌شود تا هیچ دانش‌آموزی بدون وسایل تحصیل راهی مدرسه نشود.
داودی ادامه داد: مرحله نخست این جشن ملی با شعار «مهر در انتظار همدلی» روز پنجشنبه 23 شهریور ماه سال جاری در سه پایگاه‌ اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهر خمین، یک پایگاه در شهر قورچی باشی، چهار مرکز نیکوکاری در مساجد و  در روستاها با همکاری پایگاه‌های بسیج و دهیاری و در روز جمعه در میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار شد.
وی افزود: هدایا و کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌ها در مدت 48 ساعت بعد از جمع‌آوری، بین نیازمندان واجد شرایط توزیع شد امسال بیش از 500 دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از بسته‌های فرهنگی حمایتی استفاده می‌کنند.
مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) خمین گفت: تحصیل فرزندان مددجو یکی از دغدغه‌های جدی است که نباید از آن غافل شد وقتی فرزند خانواده بتواند در عرصه تحصیلی فرزند خود را توانمند کند، بستر اشتغال او در جامعه بیش از پیش فراهم شده و همین امر مانع از گسترش می‌شود.
وی با بیان اینکه مرحله بعدی جشن عاطفه‌ها روز 19 مهر در مدارس برگزار می‌شود تصریح کرد: هدف از این کار نهادینه کردن فرهنگ کمک به نیازمندان در مدارس و مشارکت همه اقشار جامعه در دستگیری از نیازمندان است.
داودی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد مدارس خمین برای اجرای مرحله دوم جشن عاطفه‌ها اعلام آمادگی کردند خاطرنشان کرد: مدارس و خانواده‌های دانش آموزان به خصوص  مدارسی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند کمک‌های جمع آوری شده را در مدارس دیگر توزیع می‌کنند.
captcha