ایجاد نیاز در مردم؛ لازمه ترویج سنت حسنه وقف
کد خبر: 3643217
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

ایجاد نیاز در مردم؛ لازمه ترویج سنت حسنه وقف

گروه اجتماعی: نفر اول تصویرسازی پنجمین دوره جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» گفت: لازمه ترویج فرهنگ وقف این است که یک دریچه و دیدگاه احساس نیاز در مردم برای این سنت حسنه ایجاد شود تا مردم خود از روی اعتقاد و باور خود این کار را انجام دهند.

ندا تنهایی مقدم، نفر اول تصویرسازی پنجمین دوره جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد:  برگزاری جشنواره‌ای با معنا و محوریت وقف امری ضروری در راستای ترویج فرهنگ وقف است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» به دلیل استقبال بسیار خوب هنرمندان کشور برای پنجمین سال پیاپی برگزار شده است، افزود: این جشنواره می‌تواند حاوی پیام‌های مهمی در زمینه وقف برای مردم باشد.

تنهایی مقدم بیان کرد: در شرایط کنونی جامعه ایجاد وقف‌هایی با نیت‌های متفاوت می‌تواند امری راهگشا برای رفع نیاز نیازمندان، تسهیل ازدواج جوانان، توسعه برنامه‌های قرآنی و دینی و ... باشد که این امر نیازمند برنامه‌های ترویجی و تبلیغی بیشتر است.

وی عنوان کرد: لازمه ترویج فرهنگ وقف این است که یک دریچه و دیدگاه احساس نیاز در مردم برای این سنت حسنه ایجاد شود تا مردم خود از روی اعتقاد و باور خود این کار را انجام دهند.

این هنرمند تبریزی اعلام کرد: این چرایی فرهنگ وقف را می توان با زبان هنر برای مردم بیان کرد که برگزاری جشنواره وقف چشمه همیشه جاری از برنامه های اثرگذار در این زمینه است.

وی با اعلام اینکه برای سومین سال است که در این جشنواره شرکت می‌کند، بیان کرد: در برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره تأخیری بلند مدت روی داد که این امر می‌تواند تأثیر منفی در هنرمندان برای شرکت در جشنواره‌های آتی داشته باشد.

تنهایی مقدم با ابراز تشکر از روابط عمومی اداره اوقاف در زمینه اطلاع‌رسانی و برگزاری این جشنواره یادآور شد: اطلاع رسانی و خبررسانی در زمینه برگزاری این جشنواره امری مهم و اثرگذار در ارتقای کمی و کیفی این جشنواره بوده است که امیدواریم در سال‌های آتی به این بخش به صورت ویژه‌تر توجه شود.

captcha