اندیشه دینی استاد شهریار زیربنای اشعار او است
کد خبر: 3643246
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

اندیشه دینی استاد شهریار زیربنای اشعار او است

گروه فرهنگی: استاد دانشگاه تبریز، با تاکید بر اهمیت شناخت اشعار استاد شهریار، گفت: اندیشه دینی استاد شهریار زیربنای اشعار او بوده و برای آگاهی از منظومه فکری و فهم شعر این شاعر نامی، باید مبانی اعتقادی و انقلابی اشعار استاد شهریار را شناخت.

ابراهیم اقبالی، شاعر و استاد دانشگاه تبریز، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اهمیت شناخت اشعار استاد شهریار، گفت: اندیشه دینی استاد شهریار زیربنای اشعار او بوده و برای آگاهی از منظومه فکری و فهم شعر این شاعر نامی، باید مبانی اعتقادی و انقلابی اشعار استاد شهریار را شناخت.  
وی شهریار را نابغه‌ عالم شعری در قرن معاصر دانست و اضافه کرد: اشعار استاد شهریار همه‌پسند بود، او شاعری اجتماعی بود و از زبان مردم شعر می‌سرود ؛ ویژگی‌های خاص شعری موجود در اشعار استاد شهریار او را "مُلک سخن ایران زمین" کرد.  
وی با بیان اینکه استاد شهریار در تمامی موضوعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شعر سروده است، خاطرنشان کرد: استاد شهریار نه تنها در شعر کلاسیک، بلکه در حوزه‌ی شعر معاصر نیز بسیار قوی شعر سروده است.  
اقبالی با تاکید بر اینکه اشعار استاد شهریار، الهی و معنوی بود، متذکر شد: استاد شهریار «ذولسانین» بوده و در هر دو زبان فارسی و ترکی آذربایجانی، شاهکارهای شعری خلق کرده است.
captcha