تعطیلی مدرسه مرتبط با داعش در اندونزی
کد خبر: 3643268
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

تعطیلی مدرسه مرتبط با داعش در اندونزی

گروه بین‌الملل: مدرسه اسلامی «ابن مسعود»در منطقه «سوکاجایا» در جاوه غربی اندونزی پس از تماس‌های همسایگان و مشخص‌شدن ارتباط‌ آن با داعش توسط مسئولان اندونزیایی بسته شد.

انگلیسی/ تعطیلی مدرسه اسلامی اندونزی به خاطر ارتباط با داعشبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه جاکارتا گلوب، تحقیقات نشان داد که حداقل 8 نفر از کارکنان و 4 نفر از دانش‌آموزان مدرسه ابن مسعود در فاصله سال‌های 2013 تا 2016 تلاش کرده‌اند با سفر به سوریه به داعش بپیوندند.

هر چند این مدرسه هرگونه ارتباط با داعش و دیگر گروه‌های تکفیری را رد می‌کند، اما پلیس کارکنان را وادار کرد که با والدین حدود 250 دانش‌آموز تماس بگیرند و آن‌ها را از مدرسه ببرند.

آگوس پورووکو، رئیس مدرسه هفته پیش گفت: در این مدرسه به دانش‌آموزان خواندن و حفظ قرآن آموزش داده می‌شود. بنابراین ابن مسعود فقط یک مرکز مراقبت از کودکان است؛ کودکانی که والدینشان در حال طلاق هستند یا به زندان رفته‌اند یا با مشکلات دیگری مواجه هستند.

اما ساکنان این منطقه مدت‌ها است که از مدرسه ابن مسعود شکایت دارند و اوج بدبینی‌ها نسبت به آن با آتش‌زدن پرچم اندونزی در روز استقلال این کشور در ماه گذشته شکل گرفت.

در مدت یک دهه فعالیت این مدرسه حداقل 18 نفر از دانش‌آموزان سابق، معلمان، والدین، بنیانگذاران و حامیان مالی این مدرسه به اتهام مشارکت در فعالیت‌های تروریستی در اندونزی دستگیر شده‌اند.

کشور اندونزی نیز مانند دیگر کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا گرفتار بحران افراط‌گرایان و تروریست‌ها است و کشورهای عربی با تفکرات افراطی در این کشور نفوذ دارند.

دولت قبلی و کنونی اندونزی تلاش دارند تا به افراط‌گرایی در این منطقه پایان دهند و از طرق مختلف در حال پیگیری این مسئله هستند/.



captcha