تصویب خرید 16 میلیاردی ارشاد از ناشران
کد خبر: 3643275
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

تصویب خرید 16 میلیاردی ارشاد از ناشران

گروه ادب: مصوبات جلسه پانصد و هفتاد و نهم هیئت انتخاب و خرید کتاب اعلام شد که در این جلسه خرید بیش از ١٦ میلیارد ریال کتاب از ناشران به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در جلسه 579 هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید  470 عنوان کتاب در80 هزار و50 نسخه به مبلغ ١٦ میلیارد و ١٢٥ میلیون و دویست هزار ریال برای خرید مورد تصویب قرار گرفت.
 در این جلسه از هیئت خرید، بیشترین تعداد خریدها مربوط به کتاب‌های کودک و نوجوان است و بیشترین تعداد نسخه‌ای که از این کتاب‌ها خرید شده، 700 نسخه است که به کتاب‌هایی چون «داستان نی»، «آسمان شگفت‌انگیز»، «من زمین را دوست دارم» و ... اشاره کرد.
«یادنامه علامه طباطبایی»، «از خاک تا افلاک»، «اهل کتاب در حکومت‌های اسلامی»، «زندگی‌نامه و تصاویر برخی از حافظان و قاریان»، «حکم فقهی مجسمه‌سازی و نقاشی»، «مهدویت و رهیافت تمدنی»، «وصیت‌های پیامبر به امیرالمومنین»، «ادب بندگی در پرتو آموزه‌های نهج البلاغه»، «اربعین شهیدان کربلا، تداوم قیام عاشورا»، «افسانه ارینب دسیسه‌ای برای تحریف عاشورا» و ... کتاب‌هایی است که در بخش دین خریداری شده است.
یکی از نکات مهم در فهرست خرید این دوره می‌توان به کتاب‌های ناشران دولتی اشاره کرد که از جمله آنها می‌توان سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، نشر شاهد، پژوهشکده شورای نگهبان، پژوهشکده تاریخ اسلام، روایت فتح، دفتر نشر معارف و ... را نام برد.
عناوین کتاب‌های مصوب برای خرید در سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تارنمای هیات انتخاب و خرید کتاب به  نشانی http://mof.farhang.gov.ir/fa/home/book بارگذاری شده است.
 مراحل تحویل کتاب و سایر مدارک به شرح زیر است:
 الف) ناشران محترم بعد از اطلاع از تصویب عناوین ارسالی‌شان همراه با کتاب‌های مصوب به میزان اعلام شده، به انبار کتاب واقع در: جاده مخصوص کرج، کیلومتر ١٠، روبروی شهاب خودرو، خیابان نخ زرین، خیابان شهید جلال، روبروی صنایع آموزشی (هنرستان پیام شهید)، تلفن: ٥١-٤٤٥٤٥١٤٩ ، مراجعه کنند و پس از تحویل کتاب‌ها و دریافت رسید انبار، طی مراجعه به امور مالی معاونت امور فرهنگی وزارتخانه (اتاق ٣٢٥)، مدارک زیر را به مسئول ذی‌ربط تحویل دهند:
 ١-رسید انبار ٢ برگی (نسخه ذی‌حسابی و امور مالی)
٢-کپی پروانه نشر معتبر (در زمان دریافت حواله، پروانه نشر حداقل تا ٢ ماه آینده دارای اعتبار باشد)، کپی کارت ملی و کپی شناسنامه ناشر
 ٣-فاکتور فروش رسمی سربرگ ناشر
 ٤-اعلام شماره حساب در یکی از بانک های ملی به نام صاحب پروانه نشر
 ٥-ارائه تصویر کد اقتصادی (سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات)
ب) ناشرانی که بخشی از مصوبات‌شان جزو انتخاب‌های کانون فرهنگی مساجد است، قبل از مراجعه به انبار عمومی، برای تحویل عناوین مربوطه، به انبار این نهاد واقع در جاده مخصوص کرج، تهرانسر، بلوار گلها، مجتمع سازمان نهضت سواد آموزی، انبار مرکزی ستاد اقامه نماز (آقای بی‌پروا)، تلفن: ٤٤٥١٩٢٣٢ و ١٤٧٤٤٠١-٠٩١٢ مراجعه کنند.
 ج) ناشران محترم هنگام دریافت رسید انبار، حتماً به تطبیق اطلاعات مندرج در آن با مشخصات کتاب بپردازند تا درصورت مغایرت‌های احتمالی، مراتب مورد رسیدگی قرار گیرد، در غیر این صورت اعمال تغییرات در مراحل بعدی میسر نخواهد بود.
 د) مهلت مراجعه به انبار و تحویل کتاب و مدارک تا ٣ ماه بعد از اعلام در سایت است. از این رو باتوجه به اقتضائات اداری – مالی  معاونت، مراجعات بعد از مهلت مقرر مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد.
 ه) جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن‌های زیر تماس حاصل شود:
 ١- دفتر تحویل کتاب و برگزاری جلسات ٣٨٥١٣٠٤٩   
٢- دفتر تنظیم حواله خرید کتاب ٣٨٥١٢٨٥٠
٣-دفتر امور مالی ٣٨٥١٢٩٩٤    

captcha