دانشکده فناوری نوین فرشچیان همدان با کمک خیرین ساخته شده است
کد خبر: 3643302
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

دانشکده فناوری نوین فرشچیان همدان با کمک خیرین ساخته شده است

گروه فرهنگی: معاون امور عمرانی آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه گفت: دانشکده فناوری‌های نوین فرشچیان جزء معدود دانشکده‌های کشور است که با حمایت خیرین ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی همدان، علی شفیعی معاون امور عمرانی آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه یکشنبه 26 شهریور در بازدید از بررسی روند پیشرفت پروژه در حال اتمام دانشکده فناوری‌های نوین فرشچیان دانشگاه صنعتی همدان، اظهار کرد: دانشکده فناوری‌های نوین فرشچیان جزء معدود دانشکده‌های کشور است که با حمایت خیرین ساخته شده و حضور خیرین در دانشگاه را باید به فال نیک گرفت.
وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های مسئولان دانشگاه در چند سال اخیر اقدامات موثری برای افزایش زیرساخت‌های عمرانی و آموزشی در دانشگاه صنعتی همدان شکل گرفته است.
شفیعی با اشاره به نگاه پژوهش‌محوری و تولید ثروت از علم در دانشگاه‌ها، عنوان کرد: دانشگاه‌ها در راستای تحقق شعار سال برای جامعه تحول و توسعه اقتصاد را به همراه دارند که دانشگاه صنعتی همدان نیز در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی همدان نیز با قدردانی از حمایت بنیاد فرشچیان در احداث دانشکده فناوری‌های نوین گفت: با توجه به مشکلات مالی موجود در بخش حوزه عمرانی، روند این پروژه که از سال ۸۸ آغاز شده بود، کُند و به تدریج متوقف شده بود.
دکتر مهدی حسینیان اظهار کرد: سال ۹۴ همزمان با حضور رئیس جمهور در استان همدان قراردادی بین دانشگاه صنعتی و بنیاد فرشچیان برای تکمیل دانشکده فناوری‌های نوین منعقد شد.
وی با بیان اینکه این پروژه برای اتمام به ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت، افزود: خانواده فرشچیان با انعقاد قرارداد تا حد ممکن به احداث این دانشکده کمک کردند و دولت نیز با حضور این خیر ۲۵ میلیارد ریال برای اتمام این پروژه اختصاص داد.
حسینیان تصریح کرد: دانشکده فرشچیان در زمینی به مساحت ۶۲۰۰ مترمربع و در ۸ طبقه احداث شده و دارای ۸ آزمایشگاه، ۴ کارگاه، ۱۵ کلاس آموزشی، سالن آمفی تئاتر، کتابخانه و سایت کامپیوتر است.
وی با اشاره به حضور تیم فنی و ناظران مجرب برای تسریع عملیات پروژه دانشکده فرشچیان افزود: در راستای سند راهبردی مصوب دانشگاه و در راستای پاسخگویی به نیازهای صنعت منطقه و استان طرح جامع توسعه عمرانی دانشگاه صنعتی همدان مدنظر قرار گرفته است.
دکتر نقی‌زاده، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی همدان نیز گزارشی درباره عملکرد آزمایشگاه‌های موجود و نیازهای تجهیزاتی برای توسعه آزمایشگاه مرکزی و سایر مراکز آموزشی و تحقیقاتی در دست اقدام با تکیه بر مأموریت‌های اختصاصی در سند مصوب راهبردی 10 ساله دانشگاه ارائه کرد.
در ادامه این بازدید معاون امور عمرانی آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه از پروژه پست برق دانشگاه بازدید به عمل آورد سپس طی جلسه‌ای پیرامون راهکارهای توسعه عمرانی دانشگاه بحث و تبادل‌نظر شد.
گفتنی است؛ معاون امور عمرانی آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور و قربانی مسئول منطقه‌ای دانشگاه‌های کشور با حضور در دانشگاه صنعتی همدان از روند پیشرفت پروژه دانشکده مهندسی فرشچیان بازدید کردند و در جریان روند احداث این پروژه و احداث ساختمان آزمایشگاه‌ها و دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و تأمین تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی همدان قرار گرفتند.
captcha