مردم تنها با جلد قرآن آشنا هستند/ قطعاً «فصل شیدایی» را گسترش خواهیم داد
کد خبر: 3643350
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
انجوی‌نژاد:

مردم تنها با جلد قرآن آشنا هستند/ قطعاً «فصل شیدایی» را گسترش خواهیم داد

گروه فرهنگی: دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس اعتقاد دارد كه متأسفانه مردم از قرآن تنها جلدش را می‌شناسند و آن را می‌بوسند اما می‌توان با اكران نمایش‌های مذهبی و فاخری نظیر «فصل شیدایی» آنان را به آیات قرآن و درس‌های قرآنی علاقه‌مند كنیم.

حجت‌الاسلام سیدمحمد انجوی‌نژاد، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به اكران موفق نمایش چند رسانه‌ای «فصل شیدایی» در شیراز گفت: «فصل شیدایی» تنها یك نمایش نبود بلكه یك پروژه عظیم فرهنگی بود كه طی 13 شب در شیراز به اجرا درآمد.

«فصل شیدایی» یك پروژه عظیم و یك پارك فرهنگی بود

وی افزود:‌ در طی این 13 شب، نمایشگاه‌های فرهنگی‌ و اقتصاد مقاومتی، ارائه نمایش، برپایی نماز جماعت و انجام كارهای فرهنگی در محوطه اكران «فصل شیدایی» انجام شد یعنی در حقیقت این كار ایجاد یك پارك فرهنگی بزرگ در شیراز بود.

انجوی‌نژاد اظهار كرد: «فصل شیدایی» تنها سینما، تئاتر و فیلم نبود بلكه همه چیز اعم از نور، صدا، تصویر، بو و غیره با هم تلفیق شده بود كه توانست بهترین نتیجه را ارائه دهد.

مردم شیراز تئاتر و سینما ندیده نبودند

مدیر كانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز، استقبال گسترده مردم از «فصل شیدایی» را ستود و گفت: شیراز یك كلان شهر است یعنی مردم آن تئاتر یا سینما و یا هنرپیشه ندیده نیستند كه بگوییم به خاطر همین از فصل شیدایی بسیار استقبال شد لذا كار به خوبی انجام شد كه با استقبال گسترده هم مواجه شد.

وی یادآور شد: در شب‌های اكران نمایش «فصل شیدایی» ما مشاهده می‌كردیم كه ساعاتی قبل و حتی بعد از اكران نمایش، مردم باز هم در محوطه نمایشگاه حضور داشته و به گپ و گفت مشغول بودند.

كمبود فضاهای فرهنگی سالم در كشور كاملاً محسوس است

انجوی‌نژاد اعتقاد دارد كه كمبود چنین فضاهای فرهنگی سالمی در كشور كاملاً محسوس است، گفت: ما نمی‌گوییم فضای مذهبی، می‌گوییم فضای سالم كه با كمبود اینگونه فضاها مواجه هستیم لذا ما ایجاد این فضا را به مدت 13 شب در شیراز امتحان كردیم و مشاهده كردیم كه مردم بسیار استقبال كردند.

بسیاری از مردم اطلاعات كافی درباره دین و قرآن ندارند

مدیر كانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز با یادآوری اینكه بسیاری از مردم اطلاعات كافی درباره مسائل مذهبی و دینی و قرآنی ندارند، گفت: بسیاری از افراد به خصوص نوجوانانی كه به اینجا آمده بودند، اطلاعاتی درباره خلقت آدم، شهادت حضرت زهرا(س) و حضرت رقیه(س) و غیره نداشتند یعنی ذهنشان خالی بود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس همچنین اعتقاد دارد كه متأسفانه مردم از قرآن تنها جلدش را می‌شناسند و آن را بوس می‌كنند اما ما می‌توانیم با اكران چنین نمایش‌های مذهبی و فاخری آنان را به آیات قرآن و درس‌های قرآنی علاقه‌مند كنیم.

قطعاً اكران «فصل شیدایی» را گسترش خواهیم داد

وی در ادامه سخنان خود بر این نكته تأكید كرد كه تلاش می‌كنیم تا به یاری خدا در سال آینده تعداد شب‌های اكران این نمایش در شیراز را گسترش داده حتی به 90 شب هم برسانیم.

وی با بیان اینكه قطعاً انجام چنین كارهای فاخر فرهنگی را در طول سال گسترش خواهیم داد، گفت: مردم شیراز با استقبال گسترده خود نشان دادند كه واقعاً پای كار هستند بنابراین ما هم برای آن‌ها تلاش خواهیم كرد.

captcha