عدم توجه به ولایت، مهم‌ترین مسئله‌ای كه عاشورا را رقم زد/ لزوم تبیین دقیق كار فرهنگی امام حسین(ع)
کد خبر: 3643389
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
همتی بوشهری:

عدم توجه به ولایت، مهم‌ترین مسئله‌ای كه عاشورا را رقم زد/ لزوم تبیین دقیق كار فرهنگی امام حسین(ع)

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز با یادآوری اهمیت ولایت‌مداری گفت: عدم توجه به ولایت مهم‌ترین مسئله‌ای است که عاشورا را رقم زد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، احمد همتی بوشهری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز عصر دیروز، 26 شهریورماه در مجمع هماهنگی شیرخوارگان حسینی استان فارس با تأکید بر اینکه انس و الفت عقیدتی است، گفت: هرکس حتی با زبان سیدالشهدا (ع)، حمایت کند به طور حتم در آخرت جزای آن را خواهد دید.

وی با یادآوری اینكه کسانی که حادثه عاشورا را رقم زدند هم نماز می‌خواندند و حتی شمر از جانبازان جنگ صفین بوده است، افزود: اسلام بدون ولایت می‌شود همین وضع کشورهای عرب اسلامی كه خون‌ هزاران مسلمان و انسان بی‌گناه دیگر را به زمین می‌ریزند.

همتی بوشهری با طرح این سئوال مفتی‌های کشورهای اسلامی برای میانمار چه كرده‌اند، گفت: همان کسانی که در غدیر تبریک گفتند، بعد از 70 روز خواص جامعه به جای رفتن در جهاد، ماندند و از حرف حضرت رسول (ص) تبعیت نکردند.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز تأكید كرد كه عدم توجه به ولایت مهم‌ترین مسئله‌ای است که عاشورا را رقم زد. وهب تازه مسلمان ماند و شهید شد ولی سلیمان خزائی حرکت نکرد و زمانی متوجه شد که فایده نداشت ضمن اینكه شهدای توابین یک هزارم شهدای کربلا برای اسلام اثر بخشی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه آقا و آقازاده‌ها در پیدایش واقعه عاشورا نقش بسزایی داشتند، افزود: کار اسلام به جایی رسید که خلیفه مسلمین مثل یزید وجود داشت.

همتی بوشهری با یادآوری این مطلب که باید فرهنگ حسینی و سخنان ایشان منتقل شود، اضافه کرد: امام حسین(ع)، بیش از 6 ماه کار فرهنگی و رایزنی با سران قبائل کرد و تنها نیم روز جنگ داشت، باید کار فرهنگی ایشان را به طور دقیق به جامعه منعکس شود.

وی با اشاره به اینکه سکوت بر ظلم ظالمان یعنی شراکت در ظلم است، اضافه کرد: 12 هزار نفر برای حضرت نوشتند، اهل نماز بودند، اما امام شناس نبودند.

همتی بوشهری، اولین هدف امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و تاکید کرد: اگر شهدای مدافع حرم نبودند ما باید در برابر داعش در شهر و دیارمان مبارزه می‌کردیم.

captcha