انتقاد رئیس انجمن روابط عمومی ایران از ضعف تیم رسانه‌ای و روابط عمومی دولت
کد خبر: 3643407
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

انتقاد رئیس انجمن روابط عمومی ایران از ضعف تیم رسانه‌ای و روابط عمومی دولت

گروه سياست و اقتصاد: رئیس انجمن روابط عمومی ایران اعتقاد دارد كه تیم رسانه‌ای و روابط عمومی دولت‌ یازدهم ضعیف بوده و هنوز هم این ضعف وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، میرزابابا مطهری، رئیس انجمن روابط عمومی ایران امروز، 27 شهریور در چهارمین جشنواره روابط‌ عمومی‌های برتر استان فارس در شیراز ضمن انتقاد از تیم اطلاع‌رسانی دولت گفت: تیم رسانه‌ای و روابط عمومی دولت‌ یازدهم ضعیف بوده و هنوز هم این ضعف وجود دارد.

وی گفت: قرار است روابط عمومی ریاست جمهوری به معاونتی تحت نظارت رئیس دفتر تبدیل شود اگرچه اصرار داریم كه روابط عمومی در ریاست جمهوری باید در سطح معاونت رئیس جمهور ارتقاء یابد.

مطهری با قبول اینكه طی سال‌های اخیر سطح اداری روابط‌ عمومی‌ در استانداری‌ها و ادارات‌كل تنزل یافته است، گفت: بر اساس رایزنی‌هایی كه با آقای انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی داشتیم، تثبیت جایگاه روابط عمومی استانداری در سطح اداره‌كل، در اختیار استانداران است.

رئیس انجمن روابط عمومی ایران گفت: در قانون تعداد معدودی معاونت و اداره‌كل برای استانداری‌ها و ادارات كل تابعه وزارتخانه‌ها پیش بینی شده و این موضوع در اختیار مدیركل است.

وی تأكید كرد كه انجمن روابط عمومی ایران با تعدادی از وزرا در این خصوص رایزنی كرده و بعضی از وزرا نیز پذیرفته‌اند كه روابط عمومی به عنوان یك مركز در وزارتخانه تثبت شود؛ اما بسیاری از وزارتخانه‌ها این تشكیلات را تا دفتر یا اداره كل در نظر گرفته‌اند.

مطهری همچنین گفت: تا قبل از دولت نهم مسئولیت هماهنگی روابط عمومی‌ها در كشور با اداره كل اطلاع‌رسانی و تبلیغات وزارت ارشاد بود اما در دولت نهم دبیرخانه مربوطه منحل و كار زیر نظر ریاست‌جمهوری و فردی كه كاملا دیدگاه سیاسی داشت قرار گرفت.

وی با تصریح اینكه در دوران فعالیت دولت نهم ساختار روابط عمومی‌ها و هماهنگی بین آنها با لطماتی مواجه شد، گفت: ما معتقد هستیم برای اقتدار روابط عمومی‌ها باید چند مسئله را دنبال كرد كه یكی از مهمترین مسائل ساختار و تشكیلات روابط عمومی است.

captcha