«یک حس خوب»؛ میزبان بانوان ورزشکار محجبه صاحب مقام
کد خبر: 3643429
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

«یک حس خوب»؛ میزبان بانوان ورزشکار محجبه صاحب مقام

گروه اجتماعی: مسئول کارگروه هنر و رسانه ستاد مردمی حجاب و عفاف استان خراسان رضوی از حضور ورزشکاران محجبه صاحب مقام در نمایشگاه عفاف و حجاب با عنوان «یک حس خوب» خبر داد.

معصومه نقی‌پور، مسئول کارگروه هنر و رسانه ستاد مردمی حجاب و عفاف استان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از حضور ورزشکاران محجبه صاحب مقام در نمایشگاه عفاف و حجاب با عنوان «یک حس خوب» در ضلع غربی پارک ملت مشهد خبر داد.
وی با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌های پیشرفت بانوان در عرصه ورزش است که نباید از آن غافل ماند، عنوان کرد: ایستگاهی در نمایشگاه عفاف و حجاب با عنوان «یک حس خوب» دایر است که با بانوان ورزشکار و محجبه‌ای که در عرصه‌های مختلف ورزشی فعالیت داشته‌ و مقام کسب کرده‌اند، گفتگو می‌کنیم تا اینگونه اثبات شود که داشتن حجاب برای بانوان نه تنها مانعی برای رسیدن به اهدافشان نیست، بلکه باعث سرافرازی بانوان مسلمان می‌شود.
مسئول کارگروه هنر و رسانه ستاد مردمی حجاب و عفاف استان خراسان رضوی افزود: در این ایستگاه تن‌پوش ورزشی آیسا، به نمایش عموم گذاشته شده تا بانوان ورزشکار با این لباس نیز آشنا شوند.
نقی‌پور در خصوص هدف برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب با عنوان «یک حس خوب» در مشهد گفت:  نمایشگاه عفاف و حجاب با رویکردی متفاوت به بحث حجاب و عفاف پرداخته، به گونه‌ای که بیشتر به موضوع عفاف و بستر این آموزه‌ها در خانواده پرداخته تا با تغییر در نگرش افراد و درونی کردن موضوع عفاف در اذهان مخاطبان باعث ترویج موضوع حجاب نیز بشود.
وی با بیان اینکه هدف دیگر این نمایشگاه، آشنایی بازدیدکنندگان با بانوان تازه مسلمان شده، شناخت نفس و خودسازی اخلاقی است، افزود: یافتن بینش دقیق در خصوص موضوع عفاف و رسیدن به درک عمیقی از این موضوع، می تواند در پذیرش حجاب تأثیرگذار باشد.
ترویج فرهنگ دینی در ایستگاه گفتمان خانوداه
مسئول کارگروه هنر و رسانه ستاد مردمی حجاب و عفاف استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه ایستگاهی با عنوان گفتمان خانواده در نمایشگاه عفاف و حجاب بر پا شده است، عنوان کرد: این ایستگاه در راستای ترویج فرهنگ دینی در خانه، خانواده، تربیت فرزند، ارائه مشاوره درمان بیماری‌های افسردگی، وسواس... به مراجعین محترم برپا شده است.
بوم رنگ؛ بیان بازخورد رفتار آدمی
نقی‌پور با بیان اینکه ایستگاهی دیگر با نام بوم رنگ پذیرای علاقه‌مندان است، افزود: در ایستگاه بوم رنگ به بانوان مشاوره‌ای در خصوص بازخورد اعمال درست و نادرست ارائه می‌شود تا بانوان بدانند که هر عملی در این دنیا عکس العملی دارد.
وی با اشاره به اینکه یکی از ارکان یک‌ جامعه برای کاهش فاسد و تقویت عفاف، توجه به مسئله جوانان و سر و سامان دادن به ازدواج آنان است، افزود: در این ایستگاه سعی کردیم خاطرات زوج‌های جوان و گروه‌های سنی مختلف در مورد ازدواج آسان را در قالب مسابقه دریافت کنیم و در عین حال خاطرات را به وسیله دیتا در این غرفه در معرض دید مخاطبان قرار دهیم تا مخاطبان هم با ازدواج آسان آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای این نمایشگاه اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: منسوجاتی نظیر چادرهای ایرانی، دانشجویی، لبنانی، کمری، خلیجی و جده، ساق دست در سه مدل و کلاه حجاب، یقه حجاب، پوشیه، مقنعه و...در نمایشگاه ارائه می‌شود که همگی کالاهای ساخت ایران است.
مسئول کارگروه هنر و رسانه ستاد مردمی حجاب و عفاف استان خراسان رضوی همچنین ادامه داد: در این نمایشگاه سه نفر از بانوان مانتویی، حجاب چادر را انتخاب کردند و با حضرت زهرا(س) پیمان بستند که برای همیشه چادری شوند و ما هم اولین چادر را به آن‌ها هدیه دادیم و مراسم زیبایی در همین غرفه برای آن‌ها برگزار کردیم.
معضلات فضای مجازی در ایستگاه دیوار تفکر
نقی‌پور با اشاره به اینکه ایستگاهی با عنوان دیوار تفکر در نمایشگاه بر پا است، عنوان کرد: در این ایستگاه به معضل عکس در فضای مجازی پرداخته می‌شود که نکات اخلاقی مربوط به حجاب و عفاف در عکس‌های شخصی افراد در فضای مجازی رعایت نمی‌شود، برای این منظور از تعدادی دانشجویان تحقیقی به عمل آمده و نظرات آنان را برای معیار عکس مناسب در فضای مجازی جمع آوری کردیم؛ پاسخ‌های این دانشجویان به صورت پوستر تهیه شده تا جوانان آن‌ها را مطالعه کنند و با تفکر در درون ذهن خود به نتایج خوبی برسند.
captcha