ممنوعیت حمل علامت در فردیس
کد خبر: 3643433
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

ممنوعیت حمل علامت در فردیس

گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فردیس گفت: تا حد امکان اجازه حمل علامت را در سطح شهرستان نخواهیم داد و به‌منظور حفظ آرامش شهروندان مراسم عزاداری حسینی تا ساعت 11 شب ادامه خواهد داشت.

سرهنگ ایوب احمدی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فردیس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز اظهارکرد: استقرار ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهرستان باید به‌ گونه‌ای باشد تا ترافیک شهری را افزایش ندهد.
وی افزود: تراکم بالای جمعیت به‌ خودی‌ خود در سطح شهرستان ترافیک را به وجود آورده است که لازم است این موضوع ساماندهی شود.
فرماندهی انتظامی شهرستان فردیس، در ادامه بیان کرد: امیدوار هستیم که با استقرار شورا و شهرداری در فردیس موفق به کنترل معضل ترافیک در شهرستان باشیم.
احمدی با تأکید بر اینکه نباید تکیه و ایستگاه‌های صلواتی موجب ایجاد ترافیک شود، اظهار داشت: سعی داریم با ایجاد امنیت در دهه نخست ماه محرم به آرامش جامعه کمک کنیم.
این مسئول ابرازکرد: لازم است اعضای هیئت‌های مذهبی و اقشار مردم در ایجاد آرامش در ایام محرم توجه و همکاری ویژه داشته باشند.
فرمانده انتظامی فردیس خاطرنشان کرد: در ایام محرم پیش از ورود به‌ روزهای تاسوعا و عاشورا راه‌اندازی دسته غیرضروری در سطح شهر ممنوع است چراکه با ایجاد مزاحمت برای مردم همراه است.
احمدی بیان داشت: برای جلوگیری از تبعات جانی، ‌مالی و ترافیک حمل علامت ممنوع است و تا حد امکان انجام نشود.
وی با بیان اینکه رؤسای کلانتری‌ها و پلیس اطلاعات همکاری لازم را خواهند داشت، تصریح کرد: برنامه‌های ایام محرم زمانی اجرایی خواهد شد که امنیت در سطح جامعه وجود داشته باشد.
این مسئول در ادامه با اشاره به حضور برخی از جوانان با نمایش خال‌کوبی، خودنمایی، حرکات موزون و غیره، افزود: از نواختن طبل در صورتی‌ که موجب آزار خواهد شد پرهیز کنیم و اجازه ندهیم در برگزاری مراسم عزاداری اختلال به وجود آید.
احمدی با تأکید بر اینکه برنامه‌های در زمان اذان به اتمام برسد و اقامه نماز جماعت به‌صورت سراسری انجام شود، افزود: توزیع شربت‌ها در تکایا مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد و عزاداران حسینی در برپا کردن چادر از قوانین پیروی خواهد کرد.
به گفته وی زمان عزاداری حسینی و برگزاری تکیه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی تا ساعت 11 شب ادامه داشته باشند و پس‌ از آن صلب آسایش شهروندان را به همراه خواهد داشت و ممنوع اعلام می‌شود.

captcha