وی افزود: از لحاظ ساختاری، ساختار اداری در كشور ما بیمار است؛ بسیاری از این ساختارها، كپی برداری شده از سایر كشورها است اما نتوانستهایم این ساختارهای كپی شده را بهخوبی بومیسازی كنیم.
رضایی با بیان اینكه بعضی ساختارها بهجای اینكه امور را تسهیل كند، سدی در مسیر انجام فعالیتها بوده و باعث مشكلاتی میشود، گفت: ساختاری كه با تغییر یك مدیر امكان بر هم زدن، حذف یا گسترش آن وجود داشته باشد، نمیتواند باعث تسهیل در امور شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف سازمان برنامه و بودجه و تمام تشكیلاتهای زیرمجموعه آن در گذشته، گفت: اینكه به دلیل متناسب نبودن یك تشكیلات با ذائقه و سلیقه فردی آن را برهم بزنیم، اصلاح محسوب نمیشود؛ حذف سازمان برنامه و بودجه مشكلات عدیدهای به همراه داشت كه هنوز شاهد تبعات آن هستیم.
رضایی در بخشی از سخنان خود با استناد به سخنان رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: 90 درصد از آنچه دولت با مشقت و سختی كسب درآمد میكند امروز صرف همین ساختارها میشود؛ 5 ماه قبل میزان بدهی دولت 580 هزار میلیارد تومان بود، در زمان تغییر وزیر اقتصاد این میزان به 700 هزار میلیارد تومان رسید؛ افزایش بدهیهای دولت به معنای وجود بیماری در ساختار تشكیلاتی دولت است.
وی بیان كرد: اگر چارهای برای اصلاح ساختار و تشكیلات دولت اندیشیده و جلوی ریخت و پاشها گرفته نشود، زمانی میرسد كه دیگر بودجهای برای فعالیتهای عمرانی باقی نمیماند؛ راه نجات دولت در كوچك شدن ساختار آن است اما برای رسیدن به این هدف باید ابتدا تفكر را تغییر داد.
رضایی با بیان اینكه در سایر كشورها خصوصا كشورهای پیشرفته و در حال توسعه، تفكر اصلاح شده و ساختارهای مدیریتی تا حد امكان كوچك و بهرهور است، گفت: بزرگترین شركتهای جهان كه سالانه میلیاردها دلار گردش مالی دارند، به جای تراكم نیروی انسانی در بخش اداری، نیروهای خود را در بخشهای تولید متمركز كردهاند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تأكید كرد: ما باید به جای ساختارسازی به دنبال راهكارهایی برای تسهیل امور باشیم؛ وجود یك تشكیلات و ساختار برای روابط عمومیها اهمیت دارد اما مهمتر این است كه این تشكیلات امور را تسهیل كرده و روابط درون سازمانی، بین سازمانی و برونسازمانی را بهخوبی تسهیل كند.