بسیج دستگاه‌های فرهنگی فارس برای ریشه‌كنی آسیب‌های اجتماعی/ راه‌اندازی پورتال تخصصی
کد خبر: 3643503
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
مهرابی خبر داد:

بسیج دستگاه‌های فرهنگی فارس برای ریشه‌كنی آسیب‌های اجتماعی/ راه‌اندازی پورتال تخصصی

گروه اجتماعی: مدیركل تبلیغات اسلامی فارس از بسیج شدن دستگاه‌های فرهنگی همسو به‌صورت جدی برای ریشه‌‌كنی آسیب‌های اجتماعی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس امروز، 27 شهریورماه از برگزاری نشست شورای بررسی و کاهش آسیب‌های اجتماعی این سازمان با حضور اعضای هسته مرکزی این شورا در شیراز خبر داد.

وی گفت: مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی برای مبارزه جدی با آسیب‌های اجتماعی بسیج شده است و قصد داریم ضمن تعامل و همکاری با دولت و سایر دستگاه‌های فرهنگی همسو به‌صورت جدی برای ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی گام‌های محکمی در سطح استان برداریم.

مهرابی در جمع هسته مرکزی شورای بررسی و کاهش آسیب‌های اجتماعی این اداره کل اظهار كرد: با توجه به شناسایی 50 نقطه آسیب‌پذیر استان، 50 مدیر فرهنگی توسط تبلیغات اسلامی برای این مناطق انتخاب می‌شود و موضوع را با حساسیت ویژه‌ای دنبال خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس افزود: جذب مدیران فرهنگی با دقت زیاد و در نظر داشتن شاخصه‌ها و مؤلفه‌های خاص تخصصی در حال انجام است.

وی از تهیه چارت تشکیلاتی این شورا خبر داد و گفت: مجموعه متخصصین ما در تبلیغات اسلامی ضمن در نظر گرفتن تمامی شرایط و جوانب، موفق به تهیه چارت تشکیلاتی شورای بررسی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شده‌اند که به نوبه خود کاری ارزشمند در جهت رسیدن به سرانجام مطلوب است و همچنین مسئولین کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف و شرح وظایف مشخص شده است.

رئیس شورای بررسی و کاهش آسیب‌های اجتماعی یادآور شد: با شناسایی نقاط آسیب‌پذیر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و انتخاب مدیران فرهنگی درد آشنا و متخصص امور، امیدواریم در زمان مناسب شاهد کاهش این آسیب‌ها در سطح استان باشیم.

مهرابی، پیشگیری را مهم‌ترین سلاح مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: از تمامی ابزارها و امکانات فرهنگی و پژوهشی خود برای مبارزه جدی و اصولی با این آسیب‌ها بهره خواهیم گرفت اما نباید فراموش کرد که مهم‌ترین و اثربخش‌ترین سلاح در جامعه پیشگیری است.

یادآور می‌شود، در این نشست مقرر شد برای اولین بار در کشور پورتال تخصصی آسیب‌های اجتماعی توسط تبلیغات اسلامی فارس طراحی و راه‌اندازی شود.

captcha