۲۷۰۰ مددجوی خراسان شمالی فاقد مسکن هستند
کد خبر: 3643510
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

۲۷۰۰ مددجوی خراسان شمالی فاقد مسکن هستند

گروه اجتماعی: مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم اکنون دو هزار و ۷۰۰ مددجوی استان فاقد مسکن هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، عباس اهرابی مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی، اظهارکرد: در حال حاضر دو هزار و ۷۰۰ مددجوی شهری و روستایی در استان فاقد مسکن هستند که باید نسبت به تعمیر، بازسازی و احداث آنها اقدام شود.
وی ادامه داد: مقرر است که طی سه سال آینده همه مددجویان استان دارای مسکن شوند.
اهرابی با اشاره به وقوع زلزله۵.۷ ریشتری در بجنورد، افزود: کمیته امداد اولین سازمانی بوده که اقدام به بیمه واحدهای مسکونی مددجویان روستایی و شهری کرده و طبق تفاهم نامه که بیمه داشته همه خسارت را گرفته است.
وی عنوان کرد: هم اکنون ۲۷ میلیارد ریال خسارت برای منازل مسکونی زلزله زده مددجویان استان از بیمه دریافت شده است.
اهرابی با اشاره به اینکه در زلزله اخیر دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی  مددجویان بازدید شده است، یادآورشد: در مجموع ۴۵۰ واحد مسکونی نیاز به تعمیر دارد.
اهرابی عنوان کرد: خوشبختانه منازل مسکونی که توسط کمیته امداد در سطح روستا و شهر برای نیازمندان ساخته شده دارای کیفیت عالی و استحکام مناسب بوده که کمترین آسیب را در زلزله دیده است.
وی با بیان اینکه امسال ۱۴۵ واحد مسکونی شهری و روستایی به مددجویان واگذار شده است، گفت: در حال حاضر ۱۳۴ واحد مسکونی در دست ساخت بوده که مقرر است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اختصاص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار دولتی ابلاغ شده که ۱۴ میلیارد ریال آن تاکنون جذب شده است، افزود: از محل اعتبارات صدقات نیز ۵۰۰ میلیون ریال برای احداث واحدهای مسکونی هزینه شده است.
اهرابی با اشاره به وجود ۱۸ هزار زن سرپرست خانوار در استان، افزود: این زنان بیشتر به دلیل فوت سرپرست، زندانی بودن و طلاق، عهده دار مسئولیت زندگی شده اند.
وی با اشاره به جمع آوری ۵۳ میلیارد ریال زکات در استان طی سال جاری، گفت: همزمان با عید قربان نیز ۲۰ میلیارد ریال گوشت قربانی جمع آوری شده و در بین مددجویان توزیع شده است.
اهرابی با بیان اینکه امسال در مرحله اول جشن عاطفه ها ۱۱ میلیارد ریال جمع آوری شده است، یادآورشد: همزمان با ۱۹ مهرماه نیز مرحله دوم جشن عاطفه ها در مدارس برپا می شود که امیدواریم در مجموع ۲۰ میلیارد ریال مردم به این سازمان کمک کنند.
وی یادآورشد: تاکنون کمک های جمع آوری شده جشن عاطفه ها در استان بین سه هزار دانش آموز توزیع شده است.
اهرابی با تاکید بر اینکه توانمندسازی مددجویان در اولویت کار قراردارد، گفت: هدف این است که ۱۰ درصد از جمعیت تحت پوشش این سازمان  از گردونه حمایت ها خارج شوند.
captcha