اختصاص 20 درصد اعتبارات دستگاه‌ها به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
کد خبر: 3643549
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
دوخائی بیان کرد:

اختصاص 20 درصد اعتبارات دستگاه‌ها به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: در قانون برنامه ششم 20 درصد اعتبارات دستگاه‌ها به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یافته که باید ساماندهی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شکرالله حسن بیگی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی، امروز، 27شهریور در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که در استانداری برگزار شد گفت: باید سیاست‌های ابلاغی رهبری که در 12بند تعریف و در مجمع تصویب شده است ملاک فعالیت‌ها در بحث فرهنگ ایثار باشد. 
وی افزود: دبیرخانه شورای فرهنگ ایثار و شهادت باید برنامه اجرایی و عملیاتی را تهیه و تدوین کند، ارائه نقطه نظرات و دیدگاه نماینده ولی فقیه در استان جهت تدوین و تنظیم مورد بررسی دبیرخانه قرار گیرد و کارگروه‌های مدنظر ستاد و شورا برای جلسه آتی شورا تشکیل شود.  
به گزارش ایکنا؛ صادق دوخائی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، نیز در این جلسه گفت: پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها در حوزه ایثار و شهادت هدف اصلی تشکیل دبیرخانه است. قصد داریم با راه اندازی دبیرخانه بر هم افزایی دستگاه‌ها بیفزاییم. در قانون برنامه ششم 20درصد اعتبارات دستگاه‌ها به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یافته که باید ساماندهی شود. 
وی ادامه داد: اعتبارات فرهنگی دارای سرفصل‌های مختلفی است که باید ساماندهی شوند. هدف گیری برنامه‌ها در حوزه ایثار و شهادت با کمک دستگاه‌هایی چون بنیاد شهید، حفظ آثار و سپاه اجرایی می‌شود. بهتر است از طریق استانداری به فرمانداری‌ها جهت راه‌اندازی کمیته ایثار و شهادت ابلاغیه صادر شود. 
این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: اجرای طرح «سپاس» توسط عوامل اجرایی بنیاد شهید از اولویت‌هاست. رسیدگی به اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری از دیگر دغدغه‌های بنیاد شهید است، برخی از دستگاه قوانین لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران را رعایت نمی‌کنند و به هر نحوی که شده شانه خالی می‌کنند. 
captcha