اجرای 310 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان مرکزی
کد خبر: 3643553
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کریمی خبر داد:

اجرای 310 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بین اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای بیان دستاوردهای 8 سال جنگ تحمیلی است افزود: بیش از 310 برنامه در این ایام در استان مرکزی اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی،سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، در نشست خبری که امروز، 27 شهریورماه به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد گفت: تاریخ اسلام  بیانگر تلاش امت اسلامی است، در امتحان 8 سال جنگ تحمیلی این امت نمره قبولی  گرفت.
وی تصریح کرد: ملت ایران نشان داد با توکل بر خدا می‌توان از تمام محدودیت‌ها گذشت، در 8 سال جنگ، دشمن به لحاظ امکانات بر ما برتری داشت و از  جانب کشورهای اروپایی حمایت می‌شد اما آنچه ما را در مقابل دشمن برتری داد ایمان رزمنده‌ها اعم از بسیج، سپاه و ارتش به خدا برای حفظ ارزش‌ها بود.
کریمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دشمن زیاد دارد اظهار کرد: انقلاب ما در صحنه‌های مختلف بین‌المللی چالش‌های زیادی پیش رو داردمانند تهدیدات نظامی غرب، و اگر بخواهیم در مقابل این تهدیدات ایستادگی کنیم راهی جز توکل بر خدا نداریم البته تجهیزات و سلاح اثر خودش را دارد اما هر گاه مردم اراده کنند و گوش به فرمان رهبری باشند پیروزی تثبیت می‌شود.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به پیشرفت امکانات نظامی ایران افزود: موشک فقط برای جنگ نیست بلکه برای ده‌ها آزمایش دیگر باید موشک داشت. دفاع مقدس یک دانشگاه بود و توفیقات زیادی از جمله در مهندسی، پزشکی و موشکی به همراه داشت. به فرموده مقام معظم رهبری دفاع مقدس گنج است باید ابعاد 8 سال دفاع مقدس را تبیین و در امور مختلف از آن استفاده کرد.
وی با بین اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای بیان دستاوردهای 8 سال جنگ تحمیلی است افزود: بیش از 310 برنامه در این ایام اجرایی خواهد شد. 
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه هر یک از روزهای هفته گرامیداشت دفاع مقدس با یک عنوان نامگذاری شده است، بیان کرد: 31 شهریورماه با عنوان معنویت، اقتدار نیروهای مسلح، وحدت ملی و سلامت، یکم مهرماه با عنوان علم، فناوری، جوانان و سربازان، دوم مهرماه با عنوان ولایتمداری، همبستگی ملی و دفاع همه جانبه، سوم مهرماه با عنوان اقتصاد مقاومتی، خودباوری، پشتیبانی مردمی و اصناف، چهارم مهرماه با عنوان بصیرت افزایی، دشمن شناسی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی نامگذاری شده است. 
وی اظهار کرد: پنجم مهرماه با عنوان رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه‌های صبر و مقاومت، ششم مهرماه با عنوان شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران و هفتم مهرماه با عنوان فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان نامگذاری شده است.
کریمی تصریح کرد: به مناسبت هر یک از روزهای هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد همچنین به عنوان برنامه شاخص، عملیات رمضان با عنوان حماسه مردان آفتاب در قالب نمایشگاه دفاع مقدس بازسازی می‌شود.
captcha