اجرای ۳۱ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی
کد خبر: 3643562
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸

اجرای ۳۱ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ازخدمات رسانی 37 اکیپ درمانی به مردم مناطق محروم استان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبرداد و گفت: 31 عنوان برنامه توسط نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی امروز 27 شهریورماه عابدین خرم
فرمانده سپاه شهدا استان در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت:به مناسبت سالگرد سی و هفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس 37 اکیپ درمانی متشکل از مراکز درمانی سپاه پاسداران، شبکه بهداشت و درمان علوم پزشکی و هلال احمر به صورت واحد در مناطق محروم استان و ارومیه خدمات رسانی خواهند کرد.

سردار خرم همچنین با بیان این مطلب که 31 عنوان برنامه توسط نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس عملیاتی خواهد شد تصریح کرد: برگزاری برنامه های نمایشگاهی، روایت خاطرات دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه ها، ویزیت رایگان در مراکز بهداری نیروهای مسلح، راه اندازی گشت های امنیت محلات با حضور بسیجیان، اجرای تئاتر خیابانی توسط هنرمندان، برگزاری مراسم شب شعر و خاطره، برگزاری برنامه های آبروی محله در 120 مسجد محلات، برگزاری نمایشگاه امربه معروف و نهی از منکر در دهه اول محرم و برگزاری اردو های جهادی در مناطق محروم از اهم برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس هستند.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی با اشاره به آغاز برنامه های هفته دفاع مقدس از 31 شهریور گفت: در روز جمعه 31 شهریور ماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس شاهد رژه نیروهای مسلح در شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، نقده، مهاباد و پیرانشهر خواهیم بود و در سایر شهرستان ها صبحگاه مشترک برگزار می شود.

وی در خصوص برگزاری نماشگاه دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس گفت: امسال به دلیل نزدیک بودن زمان برگزاری کنگره 12هزار شهید آذربایجان غربی، امسال نمایشگاه دفاع مقدس به شکل سال های گذشته برگزار نخواهد شد و به جای آن این نمایشگاه به صورت کامل تر و مفصل تر در آستانه برگزاری کنگره به مدت 10 روز برگزار می شود.

سردار خرم  هفته دفاع مقدس را یادآور تهاجم همه جانبه استکبار جهانی به مرز های ایران اسلامی با سردمداری رژیم بعثی دانست و گفت: هدف دشمن بعثی از حمله به ایران اسلامی  ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی، به زانو درآوردن ملت و انقلاب اسلامی و جدا کردن بخشی از خاک کشور از پیکره ایران اسلامی بود.

وی با تاکید بر اینکه در جنگ تحمیلی دشمن به دنبال هزیمت انقلاب و ملت ایران بود افزود: دشمن بعثی در خیال واهی خود احساس ضعفی در انقلاب مشاهده کرده بود که همین مسئله او را وادار به حمله به خاک ایران اسلامی کرده اما رهبری داهیانه امام راحل، وحدت مردم و قدرت و ایمان راسخ نیروهای مسلح دشمن را از رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

سردار خرم با اشاره به لزوم زنده نگه داشتن و یاد و خاطرات دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: بنابه فرموده مقام معظم رهبری خاطرات دفاع مقدس یک ثروت عظیم فرهنگی و ملی است چرا که این خاطرات تصنعی و روایت صرف نیستند بلکه روایت های به همراه درایت هستند لذا باید با نقل خاطرات دوران دفاع مقدس، فرهنگ دفاع مقدس را در میان مردم و بویژه جوانان زنده نگه داشت.

وی ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس امروز نیز در قلب و دل جوانان ما شکوفا شده است  که ما توانسته ایم در سایه این اعتقاد و میل به جهاد و دفاع، امروز شهید حججی ها را تربیت کنیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی هدف از بزگداشت هفته دفاع مقدس را نشر ارزش های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و خود باوری دینی و انتقال فرهنگ ولایت مداری به نسل جوان  دانست و تصریح کرد: ما در این ایام به دنبال تبیین اقتدار دفاعی و تحکیم اعتقاد به فرماندهی الهی و حیات معنوی در جامعه هستیم.

وی ضمن تاکید بر اهمیت آشنایی نسل جوان با دفاع مقدس اضافه کرد: ما وظیفه داریم نقش بصیرت، مقاومت و وحدت همگرای اقوام و مذاهب، در پیشبرد آرمان های انقلاب  را در میان جوانان تبیین کنیم و با ترویج فرهنگ عاشورا اعتقاد به عدم تبعیت از دشمن را در بین نسل جوان استحکام بخشیم.

سردار خرم با بیان اینکه باید با عبرت گرفتن از دوران دفاع مقدس عمل به اقتصاد مقاومتی  در متن اقدامات خود قراردهیم افزود: جوانان انقلابی کشور در دوران دفاع مقدس با تکیه بر توان داخلی و بدون هیچ چشم داشتی به بیگانگان توانستند بر همه مشکلات فایق آیند و در مقابل استکبار جهانی مقاومت کنند.

captcha