جمع آوری بیش از یک میلیارد ریال صدقه در ماکو طی سال جاری
کد خبر: 3643563
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱

جمع آوری بیش از یک میلیارد ریال صدقه در ماکو طی سال جاری

گروه اجتماعی: رئیس کمیته امداد امام خمینی ماکو با اشاره به اینکه مردم نیکوکار شهرستان ماکو در ۵ ماهه سال جاری ۱ میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال صدقه پرداخت کردند، گفت: 650 دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد ماکو قراردارند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 27 شهریور ماه محمد محمدنژاد رئیس کمیته امداد امام خمینی ماکو در جمع خبرنگاران با عنوان اینکه بر اساس آخرین آمار ۶۵۰ نفر دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد ماکو است گفت: از این تعداد،  ۳۱۲ نفر پسر و ۳۲۸ نفر دختر است که ۳۳۷ نفر در مقطع ابتدایی، ۱۸۳ نفر در مقطع متوسطه اول، ۱۱۷ نفر در مقطع متوسطه دوم و ۱۳ نفر در مقطع پیش دانشگاهی مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به برپایی 9 پایگاه کمیته امداد دراستانه بازگشایی مدارس به منظور جمع‌آوری کمک‌های مالی خیرین نیکو کار به دانش آموزان این شهرستان افزود:   ۱۹ مهر نیز با 10 هزار توزیع پاکت احسان خیرین در سطح مدارس شهرستان انجام می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ماکو از دریافت ۲۰ میلیون تومان اعتبار دولتی تحت عنوان هزینه کرد دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت: تهیه ۲ هزار بسته کیف و محتویات کیف از موسسه خیریه حضرت رقیه سلام الله علیها تهران جهت پخش در بین دانش آموزان نیازمند و همچنین تهیه ۸۰ کیف از محل قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه و ۸۶ بسته کامل کیف و لوازم مدرسه از موسسه بوتراب خوی برای دانش آموزان یتیم و نیازمند تحت پوشش کمیته امداد ماکو از سایر اقدامات این اداره جهت امداد رسانی مالی به دانش آموزان در آستانه بازگشایی مدارس است.

محمد نژاد با بیان اینکه سال گذشته 133 میلیون تومان با همت خیرین جمع اوری شده بود تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۲۶۸ میلیون تومان کمک های خیرین توسط کمیته امداد ماکو جمع‌اوری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل   شاهد رشد ۱۰۰ درصدی هستیم.

وی حضور خیرین و مددجویان را در کمک به رسیدن اهداف کمیته امداد امام خمینی   بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: با کمک خیرین کمیته امداد، ماکو نسبت به سایر شهرهای همجوار در امداد رسانی مالی به نیازمندان تحت پوشش خود موفق تر است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ماکو با اشاره به اینکه مردم نیکوکار شهرستان ماکو در ۵ ماهه سال جاری ۱ میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال صدقه پرداخت کردند افزود: تمامی کمکهای جمع آوری شده در جهت حل مشکل مسکن، جهیزیه، هزینه های درمانی و تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت این شهرستان هزینه شده است.

محمدنژاد با بیان اینکه در صدد الکترونیکی کردن صدقات در شهرستان ماکو هستیم تصریح کرد: پیش بینی می شود در آخر برنامه پنج ساله ششم، سطح درآمد این اداره از سوی خیرین، صدقات، زکات و غیره به صورت الکترونیکی جذب گردد که با اجرای این طرح، صندوق صدقات حذف و سامانه ها و نرم افزار های الکترونیک جایگزین صندوقها شود.
captcha