دانشگاه‌ها راهکارهای امنیت جامعه را تبیین کنند
کد خبر: 3643579
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
سیدمحمود علوی:

دانشگاه‌ها راهکارهای امنیت جامعه را تبیین کنند

گروه دانشگاه: وزیر اطلاعات در جمع روسای دانشگاه‌ها، گفت: امنیت دانشی است که در دنیا تدریس می‌شود، دانشگاه‌ها می‌توانند راهکارهای امنیت جامعه را تبیین کنند، ما نیز استقبال می‌کنیم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، امروز در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، اظهار کرد: امنیت ضرورت توسعه در تمام ابعاد یک جامعه است و فعالیت اقتصادی، اجتماعی، رسانه‌ای و ... نیازمند امنیت‌اند؛ و امنیت زمانی اثرگذار است که همراه با نشاط و شادابی باشد. احساس امنیت مهم‌تر از خود امنیت است.

علوی ادامه داد: در اسلام حکومت برای مردم است و این حکومت دارای چهارچوب است. کار اطلاعاتی اثرگذار است که مبتنی بر اخلاق باشد.

وی افزود: در جامعه‌ای که دانشگاه آن احساس آرامش داشته باشد و امنیت در آن حاکم باشد، جنبه‌های علمی شکوفا خواهد شد. وقتی استاد برای گفتن بحث خود اضطراب نداشته باشد، می‌تواند منشاء تاثیر باشد.

وزیر اطلاعات گفت: تا سال ۹۱ در حدود ۳۰ دانشگاه کشور، مراسم ۱۶ آذر برگزار می‌شد که در پایان مراسم با ناامنی مواجه می‌شد، از ۱۶ آذر ۹۲ تاکنون، در هیچ کدام از این مراسم‌ها، مشکلی پیش نیامده است، این حاصل امنیت پایدار است.

وی افزود: اکنون دانشجویانی در مقطع دکتری در رشته‌های مختلف اطلاعاتی در حال تحصیل‌اند و دانشجویانی نیز دوره ضمن خدمت خود را می گذرانند تا از نظر علمی تقویت شده و بتوانند امنیت و آرامش را در جامعه برقرار کنند.

علوی گفت: امنیت یک دانش و یک رشته علمی است و در گرایش‌های مختلف در دنیا تدریس می‌شود. باید در این عرصه فکری کرد، راهکارهای امنیتی جامعه را دانشگاه‌ها می توانند ارائه دهند. ما نیز استقبال می کنیم و می‌توانیم در این زمینه با دانشگاه‌ها تعامل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اسلام زمینه ارتباط علمی ما را باز گذاشته، اما اگر هیئتی بخواهد با اهداف علمی وارد کشور شده و اهداف دیگری را دنبال کند با آنها برخورد می‌شود، گفت: تاکنون هیئت‌های زیادی وارد کشور شده‌اند که هیچ مزاحمتی برای آنها ایجاد نشده، اما اگر کسی بخواهد از این فضا وارد شده و به منافع ملی ضربه بزند جلوی آن گرفته خواهد شد.
captcha