تکریم بزرگان و مفاخر باعث می‌شود که دچار گسست فرهنگی نشویم
کد خبر: 3643650
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

تکریم بزرگان و مفاخر باعث می‌شود که دچار گسست فرهنگی نشویم

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تجلیل و تکریم مشاهیر و مفاخر وظیفه ماست، گفت: نسل امروز در مواجه با شرایط خاص فرهنگی بوده و از این‌رو تکریم از بزرگان و گذشته فرهنگی‌ و مفاخر باعث می‌شود که دچار گسست فرهنگی نشویم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عصر روز گذشته 27 شهریورماه در مراسم گرامیداشت روز شعر ادب فارسی و استاد شهریار در مقبره الشعرای تبریز، گفت: جامعیتی که شهریار این شاعر پرآوازه اقلیم ما داشته است باعث شده  امروز به نام روز ملی شعر و ادب فارسی نام گذاری شود. فقدان این شخصیت بزرگ ضایعه عظیمی بود در پهنه شعر و ادب ایران زمین، ولی تسلا بخش دل همه عزیزانی که با این ستاره پر فروغ علم و اذب فارسی انس داشته اند نامگذاری این روز به حق روز شعر و ادب فارسی بود.
وی، با تاکید بر اینکه تحکیم و تقویت هویت فرهنگی یکی از مزایای تکریم بزرگان است، گفت: باید در جهان امروز و در مواجهه با تهاجم فرهنگ‌های مختلف، با قدرت و با اتکا به داشته‌های خودمان سرافرازانه بایستیم.
محمدپور، اضافه کرد: روز بزرگداشت استاد شهریار به عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی می‌تواند موجب گسترش و تحکیم وفاق ملی شود و هیچ ضرورتی برای اثبات اینکه چرا استاد شهریار بهانه‌ای برای نامگذاری روز شعر و ادب فارسی بود، نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه آرامگاه استاد شهریار «مقبرة‌الشعراء» مدفن ۴۱۰ شاعر و عارف نامی بوده است، بیان کرد: مطالعه‌ تاریخ مقبره‌الشعراء می‌نمایاند که تبریز در صده‌های مختلف تاریخ، مهد شعر، ادب، جریان‌های شعری، فرهنگی و خاستگاه بسیاری از تحولات شگرف در اقلیم فرهنگی ایران و جهان بوده است.
وی با تاکید بر اینکه تجلیل و تکریم مشاهیر و مفاخر وظیفه‌ ماست، ادامه داد: نسل امروز که در مواجه با شرایط خاص فرهنگی بوده و در دهکده‌ای که ارتباطات با شتاب بسیار در جریان است، زندگی‌ می‌کنند، از این‌رو تکریم از بزرگان و گذشته فرهنگی‌ و مفاخر باعث می‌شود که دچار گسست فرهنگی نشویم.
محمدپور افزود: امید است که سال‌های آینده با همکاری همه دستگاه‌ها بتوانیم این روز را با شکوه و شایستگی برگزار کرده و بتوانیم در معرفی و شناساندن بزرگان این خطه موفق عمل کنیم و همچنین با توجه به ملی بودن روز شعر و ادب فارسی، درخواست داریم که یک ستاد ملی در این رابطه شکل بگیرد، این موضوع مطالبه‌ی ما بوده و آن را پیگیری می‌کنیم.
captcha