تبلیغ چهره به چهره مربیان؛ فرصتی برای ترویج وقف قرآنی
کد خبر: 3643665
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
رنگرز عنوان کرد:

تبلیغ چهره به چهره مربیان؛ فرصتی برای ترویج وقف قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس هیئت مدیره اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان زنجان گفت: مربیان قرآنی با فرصتی که دارند می‌توانند از طریق تبلیغ چهره به چهره نقش مهمی در ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف قرآنی داشته باشند.

محمود رنگرز، رئیس هیئت مدیره اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: حضور واقفان نیک‌اندیش در عرصه وقف قرآنی یکی از نیازهای جامعه امروز است که باید با معرفی ظرفیت‌های این حوزه، زمینه حضور هرچه بیشتر خیّرین در این عرصه فراهم شود.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه متولی وقف و موقوفات، سازمان اوقاف و امور خیّریه و به تبع آن ادارات در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها هستند، افزود: اوقاف و امور خیریه از طریق رسانه‌ها و با تبلیغ حداکثری موضوع موقوفات قرآنی می‌تواند نقش مهمی در ترویج سنت حسنه وقف به ویژه در عرصه فعالیت‌های قرآنی داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان زنجان گفت: همه مردم باید بدانند موقوفات قرآنی که می‌تواند در زمینه حمایت از برگزاری کلاس‌های قرآنی، برگزاری مسابقات و حتی در اختیار قرار دادن مکانی برای برگزاری محافل و جلسات قرآنی از جمله زمینه‌های وقف هستند.

رنگرز تصریح کرد: بسیاری از خیّران و واقفان علاقه‌مند به حضور در زمینه وقف قرآنی هستند ولی اطلاعات دقیقی در این زمینه ندارند که مدیران موسسات و مربیان قرآنی از طریق فرصتی که برای تبلیغ چهره به چهره در این راستا دارند می‌توانند نقش خوبی در زمینه ترویج فرهنگ وقف قرآنی داشته باشند.

این فعال قرآنی تاکید کرد: حضور مردم در عرصه‌های مختلف باعث پیشبرد اهداف حداکثری در نظر گرفته شده در امور مختلف اعم از اجتماعی و فرهنگی می‌شود و قطعا امور قرآنی نیز این مساله مستثنی نیست و هر فرد در جامعه اسلامی باید در برابر نهادینه شدن فرهنگ قرآنی ادای دین کرده و در این عرصه حضور داشته باشد و چه بهتر که بخشی از این حضور از طریق وقف، این امر موکد دینی باشد.

رنگرز وقف مشارکتی را نیز یکی از عرصه‌های اثربخش در زمینه فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد و گفت: مجمع خیرین قرآنی می‌توان راهی برای رسیدن به این امر باشد که هر واقف در حد وسع خود در توسعه اهداف قرآنی حضور داشته باشد.

captcha