خانواده، مهمترین نقش را در تربیت حافظان قرآن دارا است
کد خبر: 3643683
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
یک حافظ قرآن:

خانواده، مهمترین نقش را در تربیت حافظان قرآن دارا است

گروه فعالیت‎های قرآنی: دانشجوی حافظ قرآن بر لزوم فراگیر شدن فعالیت فرهنگی روی خانواده‌ها برای توسعه حفظ قرآن در کشور تاکید کرد.

محمد اصغری در گفت وگو با خبرگزاری بین‎‌المللی قرآن(ایکنا) ازقم، گفت: مسابقات حفظ قرآن در عرصه دانشجویی در چند بخش در کشور برگزار می‎شود که هر کدام از آن با جذابیت‎های خاصی همراه است.
وی افزود: مسابقات بین دانشگاهی نیز خوشبختانه در کشور برگزار می‎شود که این مسابقات نیز محلی برای رونمایی از برترین‎های دانشگاهی در حوزه قرآن و معارف کلام وحی است.
این حافظ دانشجو با اشاره به مقامات خود در رشته حفظ قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه‎های کشور تلاش دارند که در عرصه قرآنی نیز فعالیت‎های خوبی انجام دهند و برگزاری مستمر مسابقات قرآنی در تمام دانشگاه‎ها گواهی بر این مدعی است.
وی تصریح کرد: اما مهمترین واهمه از آن است که این برنامه‎ها بیشتر جنبه صوری و ارایه گزارش داشته باشد که البته کسانی که چنین باوری دارند نیز دلایلی را مطرح می‎کنند که بالطبع نباید از آن گذشت؛ از جمله اینکه اگر این فعالیت‎ها به شکل سیستمی بود پیگیری از احوالات برگزیدگان، برگزاری مستمر برنامه‎های آموزشی و همچنین تلاش برای زدودن رفتار حاشیه‎ای در متن دانشگاه با قرآن نیز باید انجام می‎شد.
اصغری اظهارکرد: این مشکل نیز نه تنها در بحث دانشگاهی بلکه برآمدی از کل جامعه است؛ یعنی به نظر می‎رسد که دستگاه‎های فرهنگی کشور بیشتر از اینکه به دنبال نهادینه کردن بحث حفظ قرآن به عنوان امر رهبری باشند بیشتر به دنبال ارایه آمار برای گریز از پرسش هایی است که در این زمینه از آنها می‎شود.
وی گفت: به نظر من فراگیر کردن بحث حفظ در جامعه به جای این همه هزینه برای برگزاری مسابقات و.... باید با فراگیر کردن تبلیغات و آموزش برای خانواده‎ها انجام شود؛ بسیاری ازحفاظ امروز کشور زمینه کاری و آموزشی خود را به واسطه علاقه و یا حداقل حمایت خانواده خود آغاز کردند و این گونه نبود که در دانشگاه به شکل سیستمی وارد چرخه حفظ قرآن شوند.
این حافظ دانشجو بیان کرد: به اعتقاد من عمل به منویات رهبری در بخش حفظ قرآن تنها و تنها در کانون خانواده‎ها شکل خواهد گرفت زیرا اگر قرار بود در سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه اتفاقی بیوفتد پس از 37 سال حتما رخ داده بود.
captcha