برخوردهای چکشی در امر به معروف پذیرفته نیست
کد خبر: 3643697
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
حسینی:

برخوردهای چکشی در امر به معروف پذیرفته نیست

گروه اجتماعی: امام جمعه خمین گفت: لحن دلسوزانه، بیان محاسن و داشتن حوصله لازمه امر به معروف و نهی از منکر است، برخوردهای چکشی و تند در دین اسلام پذیرفته نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه خمین، در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر این شهرستان که دوشنبه 27 شهریورماه در مصلی امام خمینی(ره) خمین برگزار شد گفت: فروع دین 10 رکن است و امر به معروف و نهی از منکر 2 رکن مهم آن مانند جهاد، نماز، خمس و زکات واجب هستند. 
وی با بیان اینکه امروز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شده است افزود: 650 نفر بعنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر در خمین ساماندهی شدند و آموزش‌های لازم را کسب کردند و تا امروز نیز عملکرد خوبی در سطح جامعه داشته‌اند.
امام جمعه خمین لحن نرم و دلسوزانه، بیان محاسن و داشتن صبر و حوصله را لازمه امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: برخوردهای چکشی و تند در دین اسلام پذیرفته نیست، تذکر لسانی باید برای اقشار مختلف جامعه وظیفه شود و هر همه مسلمانان باید احساس کنند تذکر آنها تاثیرگذار است.
حجت‌الاسلام حسینی گفت: به زودی همایش بزرگی با حضور تمام آمران به معروف و ناهیان از منکر شهرستان خمین در مصلی این شهرستان برگزار می‌شود.
به گزارش ایکنا؛ منوچهر یاریجانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمین نیز در این جلسه گفت:کسانیکه می‌خواهند  امر به معروف کنند ابتدا باید آموزش ببینند، آمران و ناهیان باید مخاطب شناس باشد و مخاطب باید احساس دلسوزی آمر و ناهی را درک کند.
وی ادامه داد: باید به حوزه اثرگذاری منکر توجه ویژه شود، گاهی محدوده اثر منکر محدود و شخصی است اما گاهی این تاثیر ملی است، پس ابتدا باید این اثرگذاری‌ها اولویت‌بندی شوند.
 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمین خاطرنشان کرد: مجازات مرتکیبن جرم نسبت به آمران و ناهیان قابل تعلیق نیست و از آنها حمایت قضایی می‌شود البته با رفتار درست در تذکرات نیازی به تشکیل پرونده و پیگیری جرم نیست.
captcha