از انتقاد جوان قرآنی هراس نداشته باشیم/ فضای ایجاد شده در ایکنا و شبکه قرآن نشان حیات جامعه قرآنی+ فیلم
کد خبر: 3643698
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
آجرلو در برنامه "رصد":

از انتقاد جوان قرآنی هراس نداشته باشیم/ فضای ایجاد شده در ایکنا و شبکه قرآن نشان حیات جامعه قرآنی+ فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مصطفی آجرلو، قائم مقام ایکنا شب گذشته در برنامه زنده رصد ضمن ارائه نکاتی پیرامون مسابقات قرآن و حواشی آن بیان کرد: باید قدرشناس باشیم که رسانه‌ها از ظرفیت‌های مادی و معنوی خود استفاده می‌کنند تا نقاط ضعف و قوت ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مصطفی آجرلو، قائم‌مقام خبرگزاری ایکنا شب گذشته میهمان برنامه زنده رصد که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، بود، وی در ابتدا با اشاره به مسابقات قرآن و حواشی به وجود آمده بیان کرد: وقتی این مسابقات در ارومیه آغاز شد سلسله مواردی را در ایکنا منتشر کردیم و برنامه رصد نیز خیلی خوب همان موضوعات و نیز موضوعات خودش را مطرح و پیگیری کرد، البته بحث بیان نقدها در کنار بیان نقاط قوت در رسانه‌ها حدودا دو سالی است که شکل گرفته و این روزها پررنگ‌تر شده است.
آجرلو در ادامه تصریح کرد: اخیرا شاهد برخی بی‌تابی‌ها هستیم؛ چرا که این فضا برای بعضی‌ها تازگی دارد، اما از همه جامعه قرآنی تقاضا دارم که قدرشناس این وضعیت و ظرفیت باشند که رسانه‌ها سرمایه‌های مادی و معنوی را هزینه می‌کنند تا بتوانند نقاط ضعف و قوت را بیان نمایند.
وی بیان کرد: جایی که در آن نقطه ضعف و اشکال وجود ندارد، گویی که اصلا نیست، اگر یک خبرگزاری یا شبکه این موضوع را پیگیری می‌کند، نباید بگویند که این کار ایجاد تشویش در جامعه قرآنی است، خیر اینطور نیست. بیان نقدها برکت محسوب می‌شود و البته جوان قاری قرآن و جوان مؤمن انقلابی که به تعبیر مقام معظم رهبری در عین اینکه در صف اول دفاع از همه ارکان نظام است در صف اول منتقدان دلسوز هم قرار دارد و اگر نقدی صورت می‌گیرد، نباید نگران باشیم. باید نسبت به فعالیت‌هایی که در ایکنا، شبکه و رادیو قرآن انجام می‌شود قدردان باشیم و انتظار حمایت نیز داریم.
آجرلو در ادامه افزود: این موارد ناشی از آن است که در سال‌های گذشته یک بی‌تفاوتی حاکم بود و برخی هم به این وضعیت عادت کرده‌اند، همه ما غیر از معصومان(ع) ممکن است خطا کنیم و اگر کسی باشد که این خطاها را گوش‌زد کند، یقیناً موجب پیشرفت ما خواهد شد، همچنین نباید از این که یک جوان قاری بخواهد نظراتش را بیان کند، هراس داشت، باید قدری ظرفیت خودمان را بالا ببریم و توقع داریم که اساتید و داوران نیز از این فضای نقادانه تشکر کنند.
معاون خبرگزاری ایکنا تصریح کرد: متأسفانه وقتی در مورد مسابقات صحبت می‌شود، خیلی‌ها به حمایت مقام معظم رهبری از این مسابقات تأکید می‌کنند، البته حمایت ایشان موجب دلگرمی ما است، در این مدت که مسابقات برگزار شده ایشان تشکر کرده‌اند، اما فراموش نکنیم، ایشان 40 سال است که تأکید می‌کنند، اینها همه مقدمه است و ما هم در مسائل مقدماتی مانده‌ایم به همین دلیل جا دارد، درخصوص مسابقات قرآن طور دیگری برنامه‌ریزی شود؛ چراکه در حال حاضر بیشتر شاهد اتلاف هزینه‌ها هستیم.
آجرلو در ادامه بیان کرد: اخیرا در ایکنا دو تولید داشته‌ایم، یک اینکه با آقای لسانی فشارکی پیرامون تلاوت خاشعانه گفت‌وگو شد، در یکی از تعابیر، ایشان گفته بودند، قاری قرآن باید بر مردم قرآن بخواند نه برای مردم، به این معنا که نباید قاری به دنبال این باشد تا فقط باب میل مردم بخواند و تشویق شود، بلکه باید پیام خداوند را ابلاغ کند، مورد دوم نیز گفت‌وگو با حجت‌الاسلام آکوچکیان در مورد خشیت بود، مثالی که ایشان زده بودند، این بود که اگر کسی از مسافرت برمی‌گردد و خانواده‌اش را می‌بیند، نیازی ندارد که اثبات کند، دلتنگ آنها بوده بلکه رفتار و نگاه او این مسأله را نشان می‌دهد، لذا باید توجه کنیم مصطفی اسماعیل و عبدالباسط، نقطه اوج تلاوت قاری نیست، خشیت، اوج کار است، یعنی همان حالتی که وقتی علامه طباطبایی قرآن تلاوت می‌کردند منقلب شده و اشک می‌ریختند. 


captcha