مراسم نکوداشت استاد محمود فرشچیان برگزار شد
کد خبر: 3643709
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

مراسم نکوداشت استاد محمود فرشچیان برگزار شد

گروه فرهنگی: مراسم نکوداشت استاد محمود فرشچیان با حضور این هنرمند صاحب‌نام کشور و استاندار اصفهان در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، عصر روز گذشته دوشنبه 27 شهریورماه، مراسم نکوداشت استاد محمود فرشچیان با حضور این هنرمند صاحب‌نام کشور،  استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان، هنرمندان و دانشجویان در تالار پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد.
استاد محمود فرشچیان در این مراسم با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، خطاب به دانشجویان حاضر در مراسم، گفت: سعی کنید وقت‌ خود را بیهوده تلف نکنید و از کار و تلاش و مطالعه غافل نشوید و  از لحظه لحظه عمر خود در راه اشاعه فرهنگ بهره‌ ببرید. 
وی در ادامه تصریح کرد: از مسئولان خواهش دارم که همت و تلاشی بکنند تا زاینده رود به  اصفهان بازگردد. 
همچنین رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این آیین، مصادف شدن آغاز سال تحصیلی جدید با این مراسم را به فال نیک گرفت و گفت: امیدواریم سال تحصیلی خوبی در پیش رو داشته باشیم. قرار بر این بود که این مراسم در اردیبهشت‌ماه انجام شود ولی به دلیل اینکه جناب استاد فرشچیان در این زمان فرصت داشتند، برنامه به امروز موکول شد.
هوشنگ طالبی ادامه داد: دانشگاه اصفهان افتخار دارد که انسان‌های بزرگی تربیت کرده و به جامعه تحویل داده و این رمز موفقیت دانشگاه اصفهان بوده است.
وی ادامه داد: دانشگاه اصفهان استاد، دبیر، معلم و انسان‌های بالا مرتبه زیادی از لحاظ فرهنگی، علمی و اجتماعی تقدیم جامعه کرده و آثار فرهنگی علمی ادبی زیادی از خود برجای گذاشته است و اینها همه می‌توانند باعث ماندگاری این دانشگاه شوند.
وی از رونمایی ششمین اثر استاد فرشچیان در روز پنجشنبه هفته جاری در تهران خبر داد و گفت: امروز استاد یک هدیه بسیار بزرگ به دانشگاه اصفهان دادند و این هدیه را به تالار موزه دانشگاه عرضه کردند. 
وی در پایان گفت: عنایت و نظر استاد فرشچیان به مراکز علمی، فرهنگی و اجتماعی واقعا ویژه است. 
گفتنی است، موزه دانشگاه اصفهان نیز به نام استاد فرشچیان نام گذاری شد.
captcha