ترکیب ستاد طرح ملی حفظ قرآن معقول نیست
کد خبر: 3643717
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
عزیززاده:

ترکیب ستاد طرح ملی حفظ قرآن معقول نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه ترکیب ستاد طرح ملی حفظ قرآن معقول نیست گفت: با این ترکیب اعلام شده به نظر می‌رسد جلسات ستاد طرح ملی حفظ تشکیل نشود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، محمدمهدی عزیززاده رئیس دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی دوشنبه 27 شهریورماه در برنامه زنده رصد شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به مشخص شده ترکیب ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم اظهار داشت: بر اساس تبصره طرح ملی حفظ قرآن کریم که در جلسات دوم اسفندماه سال 1393 و 15 اسفندماه سال 1394 مصوب شد، ترکیب و تشکیلات ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن و همچنین نحوه استقرار آن بر عهده مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی است که در آخرین جلسه این مجمع ترکیب ستاد طرح ملی حفظ مشخص شده است.
وی با بیان اینکه ترکیب ستاد طرح ملی حفظ بعد از 18 ماه اعلام شده است، افزود: بر اساس اعلام مسئولان رئیس این ستاد دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی است. علاوه بر آن نماینده دبیرخانه عضو ستاد و یک نفر از اعضای دبیرخانه به عنوان دبیر طرح ملی حفظ است که با این امر سه نفر از اعضای شورا از اعضای این ستاد هستند.
عزیززاده با اشاره به اینکه رؤسای سه نهاد سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی از دیگر اعضا هستند، خاطرنشان کرد: دبیر کمیسیون توسعه فعالیت‌‌های تبلیغی ترویجی قرآنی، دبیر کمیسیون آموزش عمومی، دبیر کمیسیون پژوهش و آموزش عالی قرآن کشور و دبیر کمیسیون شورای قرآنی حوزویان، دو نماینده از اتحادیه مؤسسات قرآنی، دو صاحب‌نظر یا استاد قرآنی و همچنین یک نماینده از بسیج و نیروهای مسلح نیز به عنوان ترکیب اعضای ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم معرفی شدند.
رئیس دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم با این ترکیب مشخص شده جلسات ستاد طرح ملی حفظ تشکیل شود، تصریح کرد: هم اکنون جلسات با عدم حضور وزرا مواجه است که با این روند بعید به نظر می‌رسد که جلسات ستاد طرح ملی حفظ تشکیل شود. در این ترکیب مدیران سازمان‌ها در کنار یک نماینده از سایر سازمان مثل بسیج قرار گرفته است که چنین ترکیبی هم معقول به نظر نمی‌رسد.
وی در ادامه به افزایش بودجه قرآنی استان‌ها اشاره کرد و افزود: سهم استان‌ها از بودجه قرآنی سال 1396 افزایش یافته است. به گفته مسئول رسیدگی به امور استان‌های دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی سهم استان‌ها از بودجه به جای 5 درصد به 10 درصد افزایش یافته است، اما باید بررسی شود که این سهم چگونه مشخص شده در حالی که کمیسیون‌های شورا بخش اعظم بودجه خود را به استان‌ها اختصاص می‌دهند.
عزیززاده با بیان اینکه کمیسیون تبلیغ و ترویج حدود 90 درصد اعتبارات خود را به استان‌ها تخصیص می‌دهد، گفت: سایر کمیسیون و دستگاه‌ها هم اکثر بودجه خود را در استان‌ها هزینه می‌کنند که باید در این مورد هم بیشتر بحث و بررسی صورت گیرد. البته اگر 85 درصد بودجه قرآن امسال تحقق یابد 15 میلیارد از آن سهم تفاهم‌نامه فعالیت‌های سال گذشته است که باید تخصیص یابد و در اصل 70 میلیارد تومان به عنوان بودجه امسال هزینه خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شورای توسعه در توزیع اعتبارات استانی موفق نبوده است، خاطر نشان کرد: اینکه قرار باشد یک استان خودش برای اعتباراتش تصمیم بگیرد با اینکه در تهران این امر صورت بگیرد متفاوت است. تمرکز زدایی و پرداختن به استان‌ها خوب است اما باید توجه داشت که به لحاظ فرهنگی پایتخت وضعیتی بهتر از سایر استان‌ها ندارد.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۱۲:۵۴
0
0
خوبه کم کم داره فضای گفتگوی صریح و بی پرده در بین این جامعه بسته قرآنی باز میشه خدا رو شکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۱۴:۲۳
0
0
بعد از دو سال تازه تركيب رو نهايي كردن ،،،،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۳۱ - ۱۸:۳۶
0
0
in hame ekhtelafe nazar barye chist?
captcha