پویشی در جهت مطالبه تغییرات در راستای ترویج فرهنگ تلاوت
کد خبر: 3643719
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

پویشی در جهت مطالبه تغییرات در راستای ترویج فرهنگ تلاوت

گروه شبکه اجتماعی: در شبکه اجتماعی تلگرام، گروهی با عنوان پویش «قاریان ایرانی جهت مطالبه تغییرات بنیادین در راستای ترویج واقعی فرهنگ تلاوت»، تشکیل شد.

پویشی در جهت مطالبه تغییرات در راستای ترویج فرهنگ تلاوت
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) در پی اعتراضات وارد شده به این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم، جمعی از پیشکسوتان و کارشناسان قرآنی اقدام به راه‌اندازی پویش «قاریان ایرانی جهت مطالبه تغییرات بنیادین در راستای ترویج واقعی فرهنگ تلاوت» را در قالب یک گروه در شبکه اجتماعی تلگرام کردند.
هدف از ایجاد این گروه قرآنی ارائه طرح‌های مدون جامع و راه‌گشا برای تغییرات بنیادین در وضع ناکارآمد موجود(به‌ویژه روند نامطلوب مسابقات) در راستای ترویج واقعی امر تلاوت در جامعه اسلامی بیان شده است که قاریان قرآن طرح‌ها و ایده‌های خود را به مدیران گروه ارسال کرده و پس از بازبینی، این طرح‌ها به بوته نقد و گفت‌وگو گذاشته می‌شود. پس از ارائه نظرات و پیشنهادات پیرامون طرح‌های ارسالی، طرح جامعی با امضای قراء نخبه کشور تصویب و پروسه ساماندهی سند طی خواهد.
در حال حاضر هفت طرح اصلی به همراه چهار نظرسنجی در گروه ارائه شده است و اعضا می‌بایست طرح‌های ارائه شده را مطالعه و نظرات و پیشنهادات خود را اعلام دارند تا طرحی راه‌گشا برای وضعیت موجود پیشنهاد شود.
تاکنون اکثر جامعه قرآنی کشور، اعم از قاریان، حافظان، پیشکسوتان، مسئولین مربوطه و قرآن دوستان(در حال حاضر 1000 عضو) به عضویت این گروه درآمدند و طرح‌ها و پیشنهادات خود را ارائه کرده‌اند. حال این سؤالات مطرح می‌شود که این گروه چقدر می‌تواند به وضعیت موجود کمک کند؟ تا چه اندازه طرح‌های ارائه شده راه‌گشاست؟ چه موانعی بر سر راه تصویب طرح‌های ارائه شده ایجاد می‌شود؟ این گروه تا چه زمانی فعالیت خواهد کرد؟ و آیا مسئولین مربوطه از طرح‌های مصوبه حمایت خواهند کرد؟ پاسخ این سؤالات زمانی داده می‌شود که طرح جامعی در این گروه تصویب و به نهاد مربوطه ارسال شود و بازتاب ارائه طرح پیشنهادی ارزیابی شود.
captcha