صبر هیچگاه موجب آسیب‌رسانی به انسان نمی‌شود
کد خبر: 3643729
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

صبر هیچگاه موجب آسیب‌رسانی به انسان نمی‌شود

گروه معارف: امام جمعه عجب‌شیر، اظهار کرد: صبر با وجود اینکه مشکل است، امّا هیچگاه موجب آسیب‌رسانی به انسان نمی‌شود، بلکه برای او فواید بسیار زیادی دارد.

حجت‌الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب‌شیر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: صبر با وجود اینکه مشکل است، امّا هیچگاه موجب آسیب رسانی به انسان نمی‌شود، بلکه برای او فواید بسیار زیادی دارد، افراد صبور، در نزد خداوند متعال و بین افراد جامعه عزیز‌تر از بقیه افراد بوده و در زندگی موفق‌تر هستند.

وی افزود: از کسانی که در گروه صابران مورد ستایش و تجلیل قرار گرفته‌اند، پیامبران بزرگ خداوند هستند که به جهاتی چند به داشتن این خصلت و فضیلت ستوده شده و در قرآن گرامی داشته شده‌اند.

وی  از کلام امیرالمومنین(ع) گفت و خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) می فرمایند: صبر به اندازه مصیبت نازل می‌شود و هر کس در هنگام مصیبت با دست بر رانش بزند عمل را از میان برده و پاداشش را از دست داده است.

حجت‌الاسلام شربیانی ادامه داد: قرآن به صراحت بر این نکته تأکید می‌ورزد که صبری مورد ستایش خداوند است که انگیزه اش فقط جلب رضایت و خشنودی خداوند متعال باشد، نه اینکه شخص بخواهد به وسیله آن، کسب شهرت کند یا با صبر و تحمّل سختی ها و شکنجه ها، در نظر دیگران به صورت قهرمان درآید.

امام جمعه عجب‌شیر یادآور شد: براى تقويت حلم و بردبارى، بايد طبق برنامه‏‌اى جدى به تقويت اراده خود بكوشيد و همواره سعى كنيد برخود مسلط باشيد.

وی با اشاره به آیه ۱۴۶ سوره آل عمران افزود: در این آیه می خوانیم: و چه بسیار از پیامبرانی که مردان الهی فراوانی به همراه آنها جنگیدند، پس در مقابل آنچه به آنها در راه خدا رسید سست و ناتوان نشدند و خضوع و تسلیم نشان ندادند و خداوند صابران را دوست دارد.

حجت‌الاسلام شربیانی تاکید کرد: هر فرد با ايمانی می‌تواند در سايه شكيبايی و استقامت، فرائض الهی را كه بی رنج و مشقت نيست، انجام دهد و از معاصی و گناهان چشم بپوشد، عظمت و عزت و ترقی و تعالی از آن مخترع و مهندسی است كه با نيرو یا استقامت پنجه جهل و نادانی را بشكند.

captcha