فعالیت یک هزار و 100 مبلغ همزمان با دهه اول محرم در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3643763
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
نوبخت خبر داد:

فعالیت یک هزار و 100 مبلغ همزمان با دهه اول محرم در چهارمحال و بختیاری

گروه فرهنگی: کارشناس ساماندهی امور مبلغین و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از فعالیت یک هزار و 100 مبلغ و مبلغه دراین استان خبر داد و گفت: فعالیت های تبلیغی نیاز به حمایت بیشتر دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، بیژن نوبخت نحوه تعامل و مواجهه مردم مناطق روستایی با مبلغین را عامل مهمی در گرایش مبلغین به این مناطق عنوان کرد و گفت: مردم منطقه و به ویژه شورا ها و دهیاری ها باید از مبلغین به خوبی استقبال کنند و فضا، شرایط و امکانات لازم برای استقرار روحانی را فراهم کنند و تعامل با روحانی و مبلغ دینی را بلد باشند نه اینکه برخی افراد و مؤثرین مانع تراشی کنند و برای حضور و فعالیت مبلغین در روستاها مشکل ایجاد کنند.
نوبخت افزود: روحانیون هم مانند دیگر افراد این جامعه خانواده دارند و برای امرار معاش خود نیاز به حمایت دارند، یک مبلغ مانند یک معلم و یک دکتر یا یک مهندس، تخصصی دارد و اینکه بعضی افراد جامعه خود را بی نیاز از تخصص مبلغین و روحانیون می دانند، گمراهی و بروز معضلات اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: در دنیای امروز شاهد آشفته‌بازار مکاتب دینی و فرقه‌ها در جهان هستیم، از طرف دیگر مردم نیز دنبال حقیقت هستند، از همین رو اگر به دنبال ابلاغ حقیقت اصلی و تبلیغ معارف اهل‌بیت (ع) هستیم، مهمترین ساختار آن اعزام مُبلغ است چرا که جایگاه تبلیغی ما در جهان، مبارزه با جنگ نرم و مبارزه با معنویت های کاذب است تا بتوانیم در این عرصه پیام خداوند متعال را با روش های نوین به‌کل جهان عرضه کنیم.
نوبخت با بیان اینکه در دهه اول محرم 1439 هجری قمری هزار و 100 نغر مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری اعزام می شود، گفت: از این تعداد 799 نفر مبلغ و 301 نفر مبلغه هستند.
کارشناس ساماندهی امور مبلغین و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: در شهرستان شهرکرد 310نفر، شهرستان اردل 63 نفر، بروجن 169 نفر، بن 42 نفر، سامان 45 نفر، فارسان 110 نفر، کیار 105 نفر، کوهرنگ 55 نفر، و در شهرستان لردگان 201 نفر مبلغ و مبلغه ی بومی و اعزامی از دفتر تبلیغات اصفهان و قم در دهه اول محرم مشغول به فعالیت خواهند شد.
وی ادامه داد: از تعداد 1100 نفر مبلغ و مبلغه، 631 نفر مبلغ بومی، 168 نفر مبلغه ی بومی، 220 مبلغ اعزامی و 81 نفر مبلغه ی اعزامی هستند.

captcha