پرهیز مجالس عزاداری امام حسین (ع) از طرح خرافات و مطالب پوچ
کد خبر: 3643804
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
آیت‌الله احمد بهشتی عنوان کرد:

پرهیز مجالس عزاداری امام حسین (ع) از طرح خرافات و مطالب پوچ

گروه سیاسی: عضو مجلس خبرگان رهبری در نطق پیش از دستور خود در اجلاسیه سوم مجلس خبرگان رهبری، بر ضرورت پرهیز مجالس عزاداری امام حسین (ع) از طرح خرافات و مطالب پوچ تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، آیت الله «احمد بهشتی» دومین سخنران پیش از دستور اجلاسیه سوم مجلس خبرگان رهبری بود که در نطق خویش به معضلات فرهنگی و اجتماعی پرداخت و نکات زیر را یادآور شد:
1- ضرورت پرهیز مجالس عزاداری امام حسین (ع) از طرح خرافات و مطالب پوچ
2- تاکید بر تقدم تزکیه بر تعلیم در آستانه سال تحصیلی و عمق بخشی به مطالعات و اصلاح برخی شیوه‌های آموزشی
3- انتقاد از برخی ناهنجاری‌ها همچون افزایش طلاق، اعتیاد و بروز بزهکاری‌های اجتماعی
4- انتقاد از تاسیس برخی مؤسسات اعتباری با نامه ائمه اطهار (ع)
وی در ادامه با اشاره به حوادث تروریستی به ویژه کشتار مسلمانان از مقام شامخ شهدای مدافع حرم به ویژه شهید حججی، حشد الشعبی و جبهه مقاومت تجلیل کرد و از مواضع دوگانه و تفاوت قول و عمل کشور های غربی و برخی مدعیان حقوق بشر که در زبان تروریسم را محکوم کرده اما در عمل از آنها حمایت می‌کنند به شدت انتقاد کرد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان به موضوع همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: پس از فروکش کردن داعش و شکست آنها در منطقه دشمنان با طرح موضوع جدایی کردستان عراق از حکومت مرکزی خواب فنته دیگری را در منطقه دیده‌اند.
همچنین حجت الاسلام و المسلمین «سعیدی» سومین سخنران پیش از دستور جلسه نخست اجلاسیه خبرگان با اشاره به آغاز به کار دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتصاب آیت‌الله هاشمی شاهرودی به ریاست این مجمع را تبریک گفت و توفیقات مجمع را در انجام مأموریت‌های محوله مسئلت نمود.
وی سپس با تأکید بر نقش و جایگاه ولایت فقیه، حفظ و پاسداری از ولایت فقیه را از شئون اصلی مجلس خبرگان دانست و تصریح کرد: حکم حکومتی ولی فقیه بر همگان و حتی مجتهدین، نافذ است و نباید رایی برخلاف آن ابراز گردد. لذا در آستانه ماه محرم تأکید می‌کنیم همانگومه که مقام معظم رهبری قمه‌زنی را به دلیل تبعات آن و سوءاستفاده‌های دشمن حرام اعلام فرمودند بر همه واجب است از حکم ایشان تبعیت نمایند تا دیگر شاهد این مسئله نباشیم.
نماینده مردم ایلام در ادامه مسئله حکومت در اسلام و جایگاه ولی فقیه در نظام اسلامی را به صورت مبسوط تشریح کرد.
captcha