یکصدو پانزدهمین نشست فرهنگ مهدوی برگزار می شود
کد خبر: 3643841
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

یکصدو پانزدهمین نشست فرهنگ مهدوی برگزار می شود

گروه معارف: در آستانه آغاز سال تحصیلی مدارس، یکصد و پانزدهمین نشست فرهنگ مهدوی با عنوان « جرائم جنسی و بی پناهی کودکان »، در محل سالن سوره حوزه هنری تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، در اعلام برنامه یکصدو پانزدهمین نشست فرهنگ مهدوی آمده است: کودکی، دورانی خاص، حسّاس و سرنوشت ساز است و کیست که بتواند این موضوع را انکار کند؟ دورانی سرشار از عشق، شادمانی و شور زندگی. حال کودکی را تصّور کنید که تمام این نشاط و سرزندگی اش به یکباره از او گرفته شود. خاموش شود، بشکند و در انتها جان دهد...
نامش را «خشونت جنسی علیه کودکان» گذاشتند امّا کاش نامش را جنایت می گذاشتند. جنایتی که طبق آمار، هر روز در گوشه ای از دنیا جان کودکی را می گیرد و خارج از آمار، روح کودکان بی صدای دیگری را نابود می کند.
نمونه هایش اطرافمان کم نبوده اند؛ ستایش، آتنا، پریا و... آنهایی بودند که زندگیشان پایان یافت و نماندند تا عمری با کابوسی که در بیداری با آن مواجه شده بودند، دست و پنجه نرم کنند، امّا بسیارند کودکانی که تحت این خشونت زندگی کرده اند و می کنند و اینکه آینده ای خواهند داشت یا نه، در ابهام است.
لازم به ذکر است، همزمان با آغاز سال تحصیلی و اهمیت موضوعات پیرامون کودکان و با توجه به حساسیت های این دوره سنی بار دیگر تصمیم گرفتیم تا به بررسی بُعد دیگری از آسیب های آخرالزمانی که کودکان را هدف گرفته است بپردازیم.
از این رو موضوع نشست صد و پانزدهم را به موضوع «جرائم جنسی و بی پناهی کودکان» اختصاص دادیم تا با دعوت مجدد از محققین و اساتید صاحبنظر برای ارائه سخن، راه کارهایی برای پیشگیری از این پدیده شوم جوامع آخرالزمانی پیش روی مسوولین و خانواده ها قرارگیرد.
این نشست علمی در پنجشنبه ۳۰ شهریور ماه ساعت ۱۵ در محل سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ برگزار خواهد شد.
captcha