اتفاقات میانمار مرگ شرافت و انسانیت است
کد خبر: 3643850
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

اتفاقات میانمار مرگ شرافت و انسانیت است

گروه سیاست و اقتصاد: دبیر پویش مردمی حمایت از مسلمانان میانمار در خراسان‌جنوبی گفت: در میانمار مرگ انسانیت و شرافت به جرم مسلمان بودن رخ می‌دهد ولی از هیچ نهادی فریاد آزادی‌خواهی برای مستضعفین جهان سر داده نمی‌شود.

حامد کاظمی‌تبار دبیر پویش مردمی حمایت از مسلمانان میانمار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: در جایی که انسان‌ها به جرم مسلمان بودن سوزانده می‌شوند، و انسانیت به فجیع‌ترین صورت ممکن لگدمال می‌شود، چطور می‌توان سکوت کرد و این درد را فریاد نزد.

وی اظهار کرد: از این جهت جمعی از جوانان انقلابی با تشکیل یک گروه متشکل از جوانان دانش‌آموز و دانشجو با راه‌اندازی این پویش بر آن شدیم تا فریاد بزنیم دردی را که بر مسلمانان دنیا تحمیل شد.

دبیر پویش مردمی حمایت از مسلمانان میانمار خراسان‌جنوبی بیان کرد: چگونه می‌تواند جلوی چشم مدعیان حقوق بشر مرگ انسانیت و شرافت به جرم مسلمان بودن رخ دهد و از هیچ نهادی فریاد آزادی‌خواهی برای مستضعفین جهان سر داده نشود.

کاظمی‌تبار ادامه داد: پویش مردمی #من_حامی_انسانیت ؛ در حمایت از مردم مسلمان میانمار با هدف نمایش جنایات وحشیانه علیه مسلمانان و محکومیت نسل‌کشی و کودک‌کشی بیرحمانه در روهینگیای میانمار توسط جمعی از جوانان استان خراسان‌جنوبی شکل گرفت.

وی افزود: این پویش با هدف نمایش جنایات وحشیانه علیه مسلمانان و محکومیت نسل‌کشی و کودک‌کشی بیرحمانه در روهینگیای میانمار و همچنین به منظور مطالبه‌گری از دولت جمهوری‌اسلامی و قوه‌قضاییه برای حمایت از مردم میانمار راه‌اندازی شد.

دبیر پویش مردمی حمایت از مسلمانان میانمار خراسان‌جنوبی گفت: گام اول حمایت مردم و اقشار مختلف جامعه، گام بعدی حمایت مسئولین و امضای طومار، در گام بعدی در حال رایزنی با دیگر استان‌های کشور برای راه اندازی این پویش  هستیم و که تا چند روز آینده سایر استان‌ها نیز به این پویش خواهند پیوست.

کاظمی‌تبار اظهار کرد: در گام آخر مستندات و مطالب مربوط به پویش از قبیل پویش تصویری، طومار، مصاحبه‌های مسئولین استان و بیانیه پویش به مراجع ذی ربط از جمله قوه قضاییه و محضر مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت مردم و اقشار مختلف جامعه در پویش تصویری ،حمایت مسئولین در قالب پویش تصویری و مصاحبه،  تنظیم بیانیه در محکومیت جنایات استکبارجهانی علیه مسلمانان جهان و مردم میانمار ، امضای طومار حمایت از مردم میانمار و همچنین دعوت از چهره های شاخص و مسئولین استان از جمله اقدامات این پویش مردمی است.

دبیر پویش مردمی حمایت از مسلمانان میانمار خراسان‌جنوبی  یادآور شد: قطعا در عصر ارتباطات، رسانه‌ها نقش بسیار ارزشمندی را در جریان‌سازی یک اتفاق دارند، لذا بهترین اسلحه‌ای که یک جوان دغدغه‌مند و به قول مقام معظم رهبری افسران جوان جنگ نرم که می‌تواند از آن در این عصر استفاده کند، رسانه‌های خبری و فضای مجازی است.

captcha