انگلیس؛ بزرگ‌ترین مخاطب تبلیغات آنلاین داعش
کد خبر: 3643970
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

انگلیس؛ بزرگ‌ترین مخاطب تبلیغات آنلاین داعش

گروه بین‌الملل: مطالب و تبلیغات داعش در اینترنت در انگلیس بیش از هر کشور اروپایی مخاطب دارد و شرکت‌های اینترنتی نتوانسته‌اند آن را محدود کنند.

انگلیس؛ بزرگ‌ترین مخاطب تبلیغات آنلاین داعشبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه گاردین، اندیشکده انگلیسی «پالسی اکسچینج» اعلام کرد که تبلیغات آنلاین داعش بیشترین کلیک‌ها را در انگلیس دارد و شرکت‌های اینترنتی هم جلوی آن را نگرفته‌اند.

این اندیشکده اعلام کرد: داعش با وجود شکست‌های سنگین در عراق و سوریه همچنان هفته‌ای حدود 100 مطلب منتشر می‌کند که شامل ویدئوهای سر بریدن و دستورالعمل بمب‌گذاری است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که به زودی ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به منظور بررسی راهکارهای مقابله با افراط‌گرایی آنلاین با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

این اندیشکده در گزارش خود اعلام کرد که برخلاف ادعاهای قبلی، فعالیت آنلاین داعش کم نشده و به مانند سه سال گذشته به قوت خود باقی است.

بنا بر این گزارش، کشور انگلیس به لحاظ تعداد بازدید از مطالب داعشی در رتبه پنجم جهان پس از کشورهای ترکیه، آمریکا، عربستان و عراق است و در اروپا در مقام اول است/.

captcha