میزان مصرف برق کشاورزان خراسان شمالی دو برابر میانگین کشور است
کد خبر: 3643979
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

میزان مصرف برق کشاورزان خراسان شمالی دو برابر میانگین کشور است

گروه اجتماعی: مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی با بیان اینکه میزان مصرف برق کشاورزان این استان، دو برابر میانگین کشور است، خواستار صرفه‌جویی مشترکین این بخش در حوزه برق شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، علیرضا صبوری مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی، ظهر امروز در نشست خبری، با اشاره به اینکه یک درصد مشترکین شرکت برق خراسان شمالی را کشاورزان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: 29 درصد از برق استان را کشاورزان استفاده می کنند و این در حالی است که میانگین کشوری 16 درصد بوده و میزان مصرف دو برابر کشور است.
وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف برق توسط کشاورزان ادامه داد: استفاده از شیوه های سنتی کشاورزی و آبیاری، میزان مصرف برق را بسیار افزایش داده که باید این با روش های نوین، در الگوی مصرف تجدید نظر شود.
وی گفت: در دو تعرفه مصرف برق در بخش صنعتی و کشاورزی انحراف زیادی با میانگین کشوری داریم.
صبوری با بیان اینکه 335 هزار مشترک شبکه توزیع برق در این استان به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: 37 درصد مصرف برق خراسان شمالی را مشترکین خانگی تشکیل می دهند که میانگین کشوری، 34 درصد است.
این مسئول اضافه کرد: در تعرفه عمومی مشترکین شامل دستگاه های اجرایی و ادارات، 9 درصد از برق را در خراسان شمالی استفاده می کنند.
صبوری با بیان اینکه یک درصد از مشترکین برق مربوط به صنعت است، ادامه داد: 18 درصد از میزان استفاده برق به استفاده بخش صنعت می رسد که اگر صنایع سنگین در استان مستقر شوند، الگوی مصرف افزایش می یابد.
وی گفت: تعرفه سایر مصارف این شرکت نیز به 10 درصد می رسد که 6 درصد از برق استان را مصرف می کنند و این عدد در کشور 6/5 درصد است.
مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی با بیان اینکه تمام روستاهای بالای ده خانوار در این استان برق دار هستند، تصریح کرد: اکنون 925 روستای استان برق دارد.
صبوری با تاکید بر رعایت الگوی مصرف برق توسط مشترکین در تابستان و خارج کردن مصارف غیر ضروری از مدار، اضافه کرد: در 6 ماه نخست سال 96، مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6درصد رشد را نشان می دهد.
وی یادآور شد: تعداد مشترکین شرکت برق خراسان شمالی نیز در 6ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سه درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه 6 هزار و صد شبکه توزیع برق استان اعم از شبکه فشار قوی و ضعیف موجود است، افزود: 89 فیدر تامین برق در خراسان شمالی فعال است.
صبوری در ادامه سخنان خود برق رسانی به 39 روستا، افزایش 49 هزار مشترک جدید از سال 92 تا 95، کاهش مدت زمان واگذاری انشعاب از هفت روز در سال 92 به سه روز در سال 95، جذب 185 میلیارد تومان اعتبار در چهار سال، نصب 22 هزار دستگاه روشنایی معابر و توزیع شبکه در 865 کیلومتر را، از اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید ذکر کرد.
وی با بیان اینکه متعهد شده ایم در سال 1405 سه هدف کلان را محقق کنیم، افزود: یکی از این اهداف، کاهش تلفات شبکه توزیع برق استان به پنج درصد است که تا پایان سال 95، این تلفات 9/35 درصد بوده است.
وی حذف برق های غیر مجاز، کشف کنتورهای دستکاری شده، تبدیل شبکه های تک فاز به سه فاز، تعویض کنتورهای راکد، تبدیل شبکه های سیمی فشار ضعیف به کابل خودنگهدار و استقرار مرکز اتوماسیون شبکه را از دیگر اهداف عنوان کرد.
مدیر عامل شرکت برق خراسان شمالی همچنین از اعلام آمادگی سرمایه گذار آلمانی برای ایجاد نیروگاه بادی در مرغزار گرمه خبر داد.
صبوری با اشاره به اینکه برای ایجاد نیروگاه بادی در این استان از دو شرکت آلمانی دعوت شده است، گفت: شرکت آلمانی VPD از منطقه مرغزار گرمه بازدید کرده است و مقرر شده تا این شرکت در زمینی به مساحت 80 هکتار ساخت نیروگاه خورشیدی را آغاز کند.
وی افزود: مقرر شده تا این سرمایه گذار 25 برج بادی را در منطقه نصب و اطلاعاتی همچون سرعت باد، رطوبت منطقه و ... را مورد سنجش قرار دهد.
صبوری با بیان اینکه باید اطلاعات مورد نیاز طی چهار ماه برداشت شود، ادامه داد: طی بررسی های انجام شده باید 89 مگاوات انرژی بادی تولید شود.
captcha