نصب 400 تصویر شهدای دانش‌آموز همزمان با آغاز سال تحصیلی در قم
کد خبر: 3644000
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵

نصب 400 تصویر شهدای دانش‌آموز همزمان با آغاز سال تحصیلی در قم

کانون خبرنگاران نبأ: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از نصب تصاویر شهدای دانش آموز و روحانی در 400 نقطه از شهر قم خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ سردار سید جواد هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و آغاز دروس حوزوی، در 400 نقطه از شهر قم تصاویر شهدای دانش‌آموز و روحانی نصب می‌شود.

وی افزود: طرح نصب تصاویر شهدا که مورد استقبال مردم،‌ خانواده شهدا،‌ مسئولان ملی و استانی و به ویژه مراجع عظام تقلید بود،‌ از سال 93 به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران آغاز شد و در 400 نقطه ثابت شهر قم انجام می‌شود.

هاشمی ادامه داد:‌ از ابتدای امسال تا کنون دو هزار و 400 تصویر شهید در سطح شهر قم نصب شده است. این تصاویر در قالب بنر در ابعاد دو در سه متر علاوه بر تصاویر و اسامی شهدا، به برخی از وصایای شهدا نیز مزین شده است.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان قم تأکید کرد: این طرح با هدف معرفی شهدا،‌ احیای فرهنگ ایثار و شهادت،‌ پیوند شهدا با نسل‌های انقلاب،‌ تقویت ارتباط با شهدا،‌ تأکید بر حضور و نظارت شهدا بر اعمال و عملکرد ما و به نوعی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و وظایف ما در قبال شهدا است.

سردار هاشمی یادآور شد: نصب تصاویر شهدا به مناسبت‌های مختلف و در طول سال انجام شده که پیش از این نیز برای شهدای سادات استان 180 تصویر در ایام عید غدیر و دهه ولایت در شهر قم نصب شد. تعداد شهدای دانش‌آموز استان 840 شهید و شهدای روحانی 280 شهید است.

علی محمدزاده
captcha